BORNHOLM SIGER NEJ TIL TRAFIKFORLIGET 2014 /Bornholm sagt - Nein - zum Verkehrsvertrag 2014


Gæst

#51

2015-01-08 17:24

trafikal amputering af Bornholm

Gæst

#52

2015-01-08 17:29

Dette forlig er fatalt for Bornholm. Vi mister en færge der er i stand til at tilføre os turister fra Tyskland og som kan sejle i Østersøen, når den er isbelagt eller har de voldsomme bølgehøjder.IC-toget væk - hvad tænkes der på. Vi er en del af Danmark - er det glemt???
Menig 564129 Nov'63 Bornholms Værn
Gæst

#53 isolering ?

2015-01-08 17:34

abcdef abcdef

Ikke forstået!

Bornholm er en Ø, men en utilgængelig Ø?


Gæst

#54

2015-01-08 18:22

Rejsen fra Århus til Bornholm er lang. Men jeg tager den ofte. Og her er toget til Ystad vigtig !

Gæst

#55 Re:

2015-01-08 18:29

#6: -  

 Det viser jo nemlig, at det er nu vi er nødt til at kæmpe for Bornholm, hvis vi forsætter som hidtil, så sker der ikke noget. Jeg har boet herovre i 18 år, I alle de år har der været snakket om trafikligestilling, Nu skal der ikke snakkes mere, nu er det handling, vi må bruge vore demokratiske, ret til demostrationer OSV.


Gæst

#56 Re: Liberal Alliance var ikke med i forliget

2015-01-08 18:31

#8: Rasmus - Liberal Alliance var ikke med i forliget 

 Ja. det er vi simpel hen nødt til.

Thomas


Gæst

#57

2015-01-08 18:35

Det er fuldstændig tåbeligt, at isolere en ø

Gæst

#58

2015-01-08 18:37

Forrykt man kan nærmest sove i timen under forlig/forhandlingerne.

Gæst

#59

2015-01-08 18:38

Selvfølgelig skal alle være med! Jeg synes ikke, at Danmark eller overhovedet nogen IGEN må glemme, at Bornholm hører med til landet! Det er måske nok lige den følelse af at blive overset, der mangler beskrevet i skrivelsen, vi bliver bedt om at underskrive. - En gang bornholmer, altid bornholmer, og det bliver værre og værre med årene, især hvis man ikke er "hjemme" så tit! Jeg er stolt af mit mellemnavn Koefoed og føler mig øjeblikkelig truffet, når nogen " træder" på Bornholm. og ikke tænker på de hårde vilkår for den helt usædvanlige DANSKE ø!
Thomas

#60 Re:

2015-01-08 18:38

 

 Som jeg ser det, er regeringerne uanset partifarve, i mange tilfælde en klods om benet. Det er sikkert det eneste rigtige at løsrive os fra danmark. Sverige behandler deres øer med meget større respekt, bare sige til, så går vi igang. 

Thomas

#61 Re: Re: Hele Danmark skal skrive under

2015-01-08 18:46

#26: Hanne Nimskov - Re: Hele Danmark skal skrive under 

 Tak Hanne for din indsats.

Jeg er meget bekymret for Bornholms fremtid, som det ser ud nu. Jeg plejer aldrig at blande mig, men denne gang har de godt nok trådt mig tæerne. Det beviser, at politikerne ikke har og aldrig har haft respekt for Bornholm. Hvordan kan forligspartierne sige, at det er en knaldgodt forlig og til gavn for Bornholm, jeg kan kun sige en ting, de burde skamme sig 


Gæst

#62

2015-01-08 18:55

Jeg har skrevet under, da jeg mener at Bornholm er en fuldgyldig del af Danmark og at det burde være gratis for danskere at rejse frem og tilbage, eller at prisen skulle modsvarre storebælt, men det er nu ikke kun Bornholm som er blevet forbigået, det skal i også huske i jeres klagesang, der er også andre lansdele (Ydreområder) som ikke får noget(dog ikke forringelser).

Mvh
Thomas

Gæst

#63

2015-01-08 18:59

Es ist eine absolute Frechheit des dänischen Verkehrsministers die Fähre Sassnitz-Rönne einzustellen.Über diesen Weg kommen sehr viele deutsche Touristen nach Bornholm, die ja auch eine Menge Steuern für die dänische Staatskasse
bringt. Übrigens, wann immer wir mit der Fähre, Poul Anker oder Hammerodde gefahren sind waren diese voll mit Autos und Leuten, nicht nur in der Hauptsaison. Ich denke, wenn man diese Fährverbindung einstellt, werden viele Touristen aus Deutschland nicht mehr auf Bornholm Urlaub machen, obwohl die Insel für mich, meine Familie und Bekannten das schönste Stück Dänemark ist.
Heinz Volmer, Mönchengladbach, Tysland

Gæst

#64

2015-01-08 18:59

Trafikal ligestilling og vores politikker må gerne tage til København og tag kampen op i folketinget.

Gæst

#65

2015-01-08 18:59

Super at den indsamling er startet - og skriver hele Bornholm under, må det vel snart være synligt helt til Christiansborg, at hele øen vil lide under en sådan aftale
Udtalt fra en "overfra", som ikke forventede at Bornholm var under afvikling da vi flyttede over i 2013.
Bent Hansen

#66 Re: Det er ikke første gang

2015-01-08 19:03

#62: -  

 Det er ikke første gang at regeringen røvrender Bornholm, det gjorde de også i maj 1945 da anden verdenskrig sluttede, da kunne de ikke engang sørge for at der kom en englænder til øen som tyskerne kunne kapitulere overfor, det resulterede i at russerne smadrede de to største byer på Bornholm, Rønne og Neksø, derefter besatte russerne øen til foråret 46 og nu vil de smadre det bornholmske samfund ved at forringe færgefarten.

 

Bruno K

#67 Tag os dog alvorligt på Christianborg

2015-01-08 19:10

Efterhånden er vores forhold så ringe at det måske være på sin plads med en folkeafstemning om løsrivelse fra det øvrige Danmark som tilsyneladende er ligeglade med Bornholm, hvis man skuer til de øvrige Østersø øer er der vækst samt beolknngsttilvækst her er der afmatning og affolkning, en afstemning ville måske ruske op i de danske politikere det vil være naivt at tro at de 2 valgte politikere på Bornholm har den fornødne kapasitet til andet end at være stemmekvæg for deres partier


Gæst

#68 Skandaløst

2015-01-08 19:24

Det er en decideret skandale at diskriminere de ca. 40.000 indbyggere på Bornholm fra folketingets side. Ikke at forglemme de mange tusinde besøgende som hvert år kommer for at nyde øen. Færgelinien København-Bornholm bør reetableres hurtigst muligt, ligesom transportminister Herr Heuniche bør stille de nødvendige krav, så linien RØNNE - SASSNITZ ikke lukkes ned! (Bodo Neumann-Nee, 21852 Eggebek/Tyskland)


Gæst

#69

2015-01-08 19:28

Katastrofalt, intet mindre

Gæst

#70 Re: Knapt 40000 indbyggere

2015-01-08 19:33

#68: -  

 Der er knapt 40000 indbyggere på Bornholm men forringer de færgeforbindelserne fra og til Bornholm er der nok en hel del som flytter til fastlandet


Gæst

#71 Re:

2015-01-08 19:35

Der er knapt 40.000 indbyggere på Bornholm ifølge en måling lavet i oktober 2014


Gæst

#72

2015-01-08 19:37

God ide med indsamlingen. Håber det vil virke.

Det er utåleligt, at blive "sat uden for døren" uden reel mulighed for direkte indflydelse på "motorvejens" anvendelighed. Det er mere op ad bakke end rimeligt er. Preben

Gæst

#73

2015-01-08 19:51

Bornholm er en ferieø og derfor skal vi have så mange muligheder, for at turisterne kan komme her til af flere veje, eller Rutter.Venligst. Erling Jørgensen

Gæst

#74

2015-01-08 20:02

Jeg har skrevet under fordi jeg har en stor fam. på Øen, har en søster der er syg og er selv dårlig gående så det havde været rart med færge fra Kbh. som før i tiden. V.h J. Fischer.

Gæst

#75

2015-01-08 20:13

Jeg er opvokset på Bornholm, og det er jeg stolt over. Bornholm er en dansk ø, som kæmpede for at forblive dansk. Og nu svigter den folkevalgte regering Bornholm.
Fy fy, vi trænger til en DANSK REGERING som ikke favoriserer visse områder.