Bevartaxien

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevartaxien.

Ivan Naurholm
Underskriftindsamleren

#1

2014-11-27 10:00

Vi bliver nød til at få fokus på taxibranchen og de forhold der råder, hvis du også vil kunne få en taxi i fremtiden, uanset hvad den skal hedde, så skriv under og lad os sammen få politikerne til at lave en ny tidssvarende taxilov.

Gæst

#2

2014-11-27 12:39

Bevar den nuværende!
Vælg et brugernavn

#3 Emne

2014-11-27 14:31

...........


Gæst

#4

2014-11-27 15:02

se nu og få jeres venner og familie til at skrive under
Ivan Naurholm

#5 Re:

2014-11-27 16:50

#2: -  

 tak for din kommentar, og ja, det kunne vi såmænd godt men, hvis vi vil have bedre taxier i fremtiden, og i det hele taget have taxier i fremtiden, så var det måske en god ide med en opdatering af loven.

VIDSTE DU

* at Flex kørsel er taxikørsel udført af busselskaberne og betalt af kommunen.

* at en taxicentral ikke kan fyre elle nægte en chauffør at køre, uanset, hvad chaufføren har lavet.

* at en taxichauffør kan få en bøde for at have et visitkort med eget navn og telefonnummer i bilen

* at politiet ikke kan tage taxiførerkortet fra en chauffør uanset, de kan kun tage det røde kørekort hvis han overtræder færdselsloven.

* at en taxicentral er en privatejet virksomhed, men at den ikke må tjene penge og have overskud

* at det er ulovligt for en chauffør (750.- i bøde) at aftale fast pris med en kunde.

Vi kunne godt beholde den taxilov vi har, men det kunne blive så meget bedre med en ordentlig taxilov der f.eks. også tillod nye tiltag og konkurrence i branchen.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-11-27 16:54



Gæst

#7

2014-11-27 19:02

Underskrevet
Peter Hagen

#8 Re: Re:

2014-11-28 12:01

#5: Ivan Naurholm - Re:  

 Jeg er rigtig ked af at lyde negativ, men det her er en direkte opfordring til en totalliberalisering, for det er sådan det vil blive forstået politisk: Giv lige vilkår for alle, dvs. giv plads til at Uber bliver lovliggjort som de opererer nu. Det virker som om at der gås ud fra, at Uber er lovlig nu. DET ER DEN IKKE!! Faktisk meget langt fra. Der er faktisk reageret ved politianmeldelse fra Trafikstyrelsens side. Men når tingene skal gøres ordentligt, tager det altså noget tid før der bliver indledt en sag mod Uber. Det er prisen for at vi har et retssamfund.


Gæst

#9

2014-11-28 14:37

Det burde være en selvfølge, at det er uddannede taxachauffører, der kører op til flere mennesker i flextaxa-ordningen.
Ivan Naurholm

#10 Re: Re: Re:

2014-11-28 21:28

#8: Peter Hagen - Re: Re:  

 Nej Peter Hagen, absolut ikke, det er et forslag om at vi godt vil have lndret tingene, men absolut ikke total liberalisering.

f.eks. Uber og andre lignende tiltag ... Hvis de er godkendt, vognene er regidtreret korrekt, chaufførerne er med erhvervskort og deres priser godkendt, så skal de da være velkomne.

det vi/jeg vil er netop at få skåret definitionerne ud i pap, således at der ikke er tvivl om noget er lovligt eller ikke. 

Og der skal absolut ikke liberaliseres, men helst indføres kædeansvar, så centralerne også får ansvar for at det er rentabelt at drive forretning som taxivognmand.

så jeg tror du har misforstået det lidt, meningen er netop at der skal skabes et regelsæt der kan undgå den kaos en liberalisering vil medføre.

Ivan Naurholm

#11 Re:

2014-11-28 21:32

#9: -  

 Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår helt, men ja, det burde være en selvfølge, og netop derfor er det vigtigt at reglerne bliver ændret.

som det er nu kan en chauffør kun "miste" taxiførerkortet hvis kommunalbestyrelsen (taxinævnet) bestemmer det, det er forkert, der er kun rimeligt at branchen får lov til at højne kvaliteten.


Gæst

#12

2014-12-03 14:50

Sindssygt at vi efterhånden er nået til at taxa branchen er ved at blive drabt ! :(

Gæst

#13

2015-04-29 11:31

Fordi at jeg selv er taxachauffør, og kan se hvor mange af de unge der benytter flextrafik i stedet for taxa

Gæst

#14

2015-04-29 11:45

Ingen løndumping og ordnede arbejdsforhold til medarbejderne.