Bevartaxien

Quoted post

Ivan Naurholm

#5 Re:

2014-11-27 16:50

#2: -  

 tak for din kommentar, og ja, det kunne vi såmænd godt men, hvis vi vil have bedre taxier i fremtiden, og i det hele taget have taxier i fremtiden, så var det måske en god ide med en opdatering af loven.

VIDSTE DU

* at Flex kørsel er taxikørsel udført af busselskaberne og betalt af kommunen.

* at en taxicentral ikke kan fyre elle nægte en chauffør at køre, uanset, hvad chaufføren har lavet.

* at en taxichauffør kan få en bøde for at have et visitkort med eget navn og telefonnummer i bilen

* at politiet ikke kan tage taxiførerkortet fra en chauffør uanset, de kan kun tage det røde kørekort hvis han overtræder færdselsloven.

* at en taxicentral er en privatejet virksomhed, men at den ikke må tjene penge og have overskud

* at det er ulovligt for en chauffør (750.- i bøde) at aftale fast pris med en kunde.

Vi kunne godt beholde den taxilov vi har, men det kunne blive så meget bedre med en ordentlig taxilov der f.eks. også tillod nye tiltag og konkurrence i branchen.

Svar

Peter Hagen

#8 Re: Re:

2014-11-28 12:01:21

#5: Ivan Naurholm - Re:  

 Jeg er rigtig ked af at lyde negativ, men det her er en direkte opfordring til en totalliberalisering, for det er sådan det vil blive forstået politisk: Giv lige vilkår for alle, dvs. giv plads til at Uber bliver lovliggjort som de opererer nu. Det virker som om at der gås ud fra, at Uber er lovlig nu. DET ER DEN IKKE!! Faktisk meget langt fra. Der er faktisk reageret ved politianmeldelse fra Trafikstyrelsens side. Men når tingene skal gøres ordentligt, tager det altså noget tid før der bliver indledt en sag mod Uber. Det er prisen for at vi har et retssamfund.