Bevartaxien

Quoted post

Peter Hagen

#8 Re: Re:

2014-11-28 12:01

#5: Ivan Naurholm - Re:  

Jeg er rigtig ked af at lyde negativ, men det her er en direkte opfordring til en totalliberalisering, for det er sådan det vil blive forstået politisk: Giv lige vilkår for alle, dvs. giv plads til at Uber bliver lovliggjort som de opererer nu. Det virker som om at der gås ud fra, at Uber er lovlig nu. DET ER DEN IKKE!! Faktisk meget langt fra. Der er faktisk reageret ved politianmeldelse fra Trafikstyrelsens side. Men når tingene skal gøres ordentligt, tager det altså noget tid før der bliver indledt en sag mod Uber. Det er prisen for at vi har et retssamfund.

Svar

Ivan Naurholm

#10 Re: Re: Re:

2014-11-28 21:28:16

#8: Peter Hagen - Re: Re:  

Nej Peter Hagen, absolut ikke, det er et forslag om at vi godt vil have lndret tingene, men absolut ikke total liberalisering.

f.eks. Uber og andre lignende tiltag ... Hvis de er godkendt, vognene er regidtreret korrekt, chaufførerne er med erhvervskort og deres priser godkendt, så skal de da være velkomne.

det vi/jeg vil er netop at få skåret definitionerne ud i pap, således at der ikke er tvivl om noget er lovligt eller ikke. 

Og der skal absolut ikke liberaliseres, men helst indføres kædeansvar, så centralerne også får ansvar for at det er rentabelt at drive forretning som taxivognmand.

så jeg tror du har misforstået det lidt, meningen er netop at der skal skabes et regelsæt der kan undgå den kaos en liberalisering vil medføre.