Afskaf medielicensen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Afskaf medielicensen.


Gæst

#1

2014-10-12 09:55

Det har i årtier været på tide at den sidste rest af "projekt kommunisme" i Danmark dør. Hvis man skal betale for en tjeneste skal den også være pengene værd! God idé med den her underskriftsindsamling.
Martin Thomsen
Underskriftindsamleren

#2 Re:

2014-10-12 10:40

#1: -  

 Mange tak - Og ja det er direkte i strid med konkurenceloven, for at vi som forbruger skal have en service, der informere os med relevant og saglig information. Problemet er bare, jeg ser ingen forskel fra DR til tv 2, ud over jeg betaler 10 - 20 gange mindre for en kanal som tv 2. Jeg ved der er nogle derude som elsker og vil bevare DR, jeg vil tro mine forældre er en del af dem, men så lad os da få en abonnoments ordning på skidtet, så folk selv kan vælge. 


Gæst

#3

2014-10-12 12:14

Fedt. Ned med medie licens
GKL

#4

2014-10-12 16:09

Eminent forslag - så det er nok ikke til at få øje på for politikere uanset hvilke argumenter, der kommer på bordet. DR er jo en god ekstra indtægtskilde for staten - påtvunget den danske befolkning.

I stedet for licens kunne DR jo få bevilling til at vise reklamer. Der kan vises mange betalte reklamer på den tid, DR alligevel bruger på at reklamere for sig selv - hvis altså nogen vil betale for at få vist sine reklamer på DR.

 


Gæst

#5

2014-10-12 18:20

Guderne skal vide jeg frydede mig, da jeg kunne fortælle den flinke licensmand i telefonen, at jeg hverken havde internet eller telefon i min bolig, og derfor ikke gad betale licens. Mwahaha! Væk med det bras.

Gæst

#6

2014-10-12 18:59

Kunne godt bruge en redigering og så er der så mange andre argumenter, for at afskaffe licensen som den er i dag, der ikke bliver listet op.
MHansen

#7 Tror i selv på dette

2014-10-12 19:25

Tror i seriøst på at dr ville levere mere kvalitet hvis medielicensen blev afskaffet. Kig på de andre kanaler, TV2, TV3, kanal 5 etc. og bild mig ind i at virkelig mener at de leverer kvalitet på højde med dr. 

DR har en unik mulighed for at sende smalle, kvalitetssikrede udsendelser om mange forskellige emner og det vil en afskaffelse af medielicensen helt sikkert ødelægge.

Samtidig sender dr også fantatisk gode børneprogrammer, hvor man bare må erkende at samtlige børnekanaler på det kommercielle marked overhovedet ikke leverer nogen form for kvalitet.

Problemet er nok snarere at DR's succes også måles på seertal og så bliver de jo i sagens natur nødt til at konkurrere med det kommercielle marked.

Men. Seertal er ikke et mål på kvalitet. Kvalitet måles på indhold og relevans.

Martin Thomsen
Underskriftindsamleren

#8 Re:

2014-10-12 20:58

#6: -  Kunne godt bruge en redigering og så er der så mange andre argumenter, for at afskaffe licensen som den er i dag, der ikke bliver listet op.

 Skriv gerne andre forslag, kan sagtens opdatere on the go.

Martin Thomsen
Underskriftindsamleren

#9 Re: Tror i selv på dette

2014-10-12 20:59

#7: MHansen - Tror i selv på dette 

 Jeg er slet ikke enig i din holdning MHansen, men er du nok klar over efter som jeg laver denne underskrift indsamling. Men vi har alle lov til at have vores holdning.


Gæst

#10 Re: Tror i selv på dette

2014-10-12 22:44

#7: MHansen - Tror i selv på dette 

 Sjovt "disney sjov" er blevet fyldt med de programmer fra de andre kanaler så, når du siger det ikke er kvalitiet. 

Det kan godt være DR vil sende mere "ikke kvalitets programmer", hvis licensen bliver fjernet, men synes ærlig talt de er godt i gang. Synes de har mange lige så ligegyldige programmer f.eks vild med dans.. 

 


Gæst

#11

2014-10-12 23:35

Lad bare DR beholde en enkelt TV-kanal, som et slags "beskæftigelses-projekt", for dem der alligevel ikke egner sig til et job ude i den virkelige verden, men tag venligst pengene fra Statens "kulturbudget". De penge går jo alligevel til så meget andet, som vi heller ikke vil betale frivilligt for.
GKL

#12 Re: Tror i selv på dette

2014-10-13 07:27

#7: MHansen - Tror i selv på dette 

 Det er jo ganske enkelt. Gør DR til en betalingskanal. Så kan folk selv vælge.....

Brumbass

#13 Re: Re: Tror i selv på dette

2014-10-13 22:23

#10: - Re: Tror i selv på dette 

 Er vild med dans ikke TV2? 


Gæst

#14

2014-10-14 09:20

HELE folketinget er komunister så fat det dog! ligesom alle de andre som styre og bestemmer i hele verden.

Rød eller blå politik du vælger, vil du have colara eller pest ? slug lorten og hold kæft!

Eller vær en del af løsning og sig fra.

Brian

#15 Afskaf medielicensen

2014-10-14 15:19

Spot on!

- Og de sparede penge skal selvsagt bruges til intensiv danskundervisning, så folk her - ingen nævnt, ingen glemt - kan lære at skrive et ordentligt dansk. ;o(

Brian (grumpy old man)


Gæst

#16

2014-10-16 00:04

Det var på tide..
Så kan de satans kapitalister lad vær med at stjæle vores surt tjente penge!

Gæst

#17

2014-10-17 10:47

Ingen kommentar. Tvungen licens siger sig selv at det er en dårlig ide
Molsen

#18

2014-10-20 08:59

To gode grunde til at afskaffe medielicensen

- DR er endt med kvantitet istedet for kvalitet. Det der er værd at se kan samles på to kanaler. ALLE behøves ikke at blive "ramt" HELE tiden.

- Uden tvungen medielicens var det umuligt for en dansker at lave en serie i otte afsnit til hele 173   mio.


Gæst

#19

2014-10-29 13:34

Regeringens værste undskyldning for at stjæle penge fra den stakkels befolkning, der i forvejen betaler 3/4 af lønnen til skatter og afgifter.

Gæst

#20

2014-10-30 12:31

Håber i går ned med flaget, man betaler så mange penge i forvejen for tv og div ting man har lyst til at købe, at betale licens får man intet ud af,
Pengene er bedre givet ud til en hjemløs...!!

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-10-30 18:02



Gæst

#22

2014-10-31 14:19

slet afgiten

Gæst

#23

2014-11-08 18:28

For min skyld må dr gerne forsvinde for mit tv.

Gæst

#24

2014-11-09 20:37

Hvorfor er vi de eneste der skal betale så meget for så dårlig tv?
mis

#25 Re: Tror i selv på dette

2015-09-07 18:04

#7: MHansen - Tror i selv på dette 

 hej M. Hansen, jeg er enig med dig i at DR sender meget bedre TV end f.x. TV2 og TV3. Deres egenproduktioner er altid gennemtænkt og velfunderede, hvor især TV3 bare sender en masse bras, som hverken informerer, gør os klogere eller stimulerer vores børns lyst til at lære. Derfor betaler jeg med glæde medielicens..