bevar Assensbanen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen bevar Assensbanen.


Gæst

#1

2014-09-27 04:43

hej !nu må det snart stoppe med at der skal fjernes flere gamle jernbanestrækninger og bruges milioner af kroner til cykelstier på strækningerne .her har vi en turist magnet som fungere støt hellere de frivillige der har kæmpet for at der køre skinnecykler på banen i dag.med venlig hilsen karsten

Gæst

#2

2014-09-28 06:41

Godt initiv!

Gæst

#3

2014-09-28 23:16

Godt initiativ. Det er for tåbeligt at slagte en turistsucces, og miseren` med slagtningen af Slagelse-Næstved banen skræmmer ( Nuværende:Cykel/gangsti "Fodsporet").  Håber denne smukke strækning bliver bevaret for eftertiden og at politikerne besinder sig i tide. En mulig løsning for at gøre alle parter tilfredse, kunne være en parallel delt cykel/gangsti ,  X antal meter fra  banen  og ikke en egoistisk "hovsa"-løsning som Fodsporet. Mvh Kjeld

Kjeld F

#4 Re:

2014-10-01 01:39

#3: -  www.youtube.com/watch?v=5pjk3tmRFGM   De 2 søde journalister Line & Lærke fra Fyens Stiftstidende, taler osse godt for sagen på deres "video-tur" med skinnecykel  fra Assens til Tommerup. Og de fleste af dem de mødte på turen var osse positivt stemt overfor en bevarelse af banen  . Mvh Kjeld Frandsen 

 


Gæst

#5 Re:

2014-10-02 13:42

#3: -  

 Ikke noget parralel med banen. Cykelsti kan godt laves ved Assensvej, for Glamsbjergs vedkommende. Vi har asfalt nok i forvejen!


Gæst

#6 Re: Re:

2014-10-02 23:43

#5: - Re:  

 Som jernbane-entuiast må jeg dog erkende, at jeg  foretrækker at banen bevares i sin nuværende form + skinnecykler. 

En evt tanke om en veteran-jernbane ude i fremtiden, hvor man deler sporet med skinnecyklerne tvivler jeg på, pga sporets og svellernes alder og stand.

Men med hensyn til skinnecyklernes vægt, er der ingen problemer i at de fortsætter på banen. 

Mvh Kjeld

 


Gæst

#7

2014-10-05 18:14

Jeg skriver uder da jeg har boet på opholdsted i saltofte kun 2 kilometer fra banen der krydser v. Assensvej

Gæst

#8

2014-10-06 00:02

Hvad pokker skal vi med en cykelsti når der er sådan en vidunderlig banestrækning at køre på. Vil da meget hellere have en tur på banecykel end min egen 18 gears.

Gæst

#9

2014-10-17 15:12

er det ikke godt nok, det er ikke nemt at forstå hvad der mangler
Henrik Eriksen
Underskriftindsamleren

#10

2014-11-04 20:38

Hej Alle

Super at vi nu har nået 120 underskrifter - men med mindst 10 venner hver må vi kunne samle nogle flere til dette projekt

del vores underskrift link med dine venner.

på forhånd tak

mvh Skinnecyklens venner