Nej til ny skolestruktur i Greve Nord

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til ny skolestruktur i Greve Nord.


Gæst

#1

2014-09-05 19:40

Hvor skal alle de børn fra Arenaskolen så placeres?

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-09-05 23:19



Gæst

#3 Re:

2014-09-06 08:28

#1: -  

 Alle børnene fra alle 3 skoler samles Fra beg. til 4 klasse bliver samlet på en skole og 5 til 9 på den anden skole og Arenaskolen lukker


Gæst

#4

2014-09-07 17:38

Fuldstændig tåbelig idé! Specielt midt i en ny skolereform, som ingen kender resultatet eller konsekvenserne af endnu. Lad nu elever og lærere og forældre få noget ro og lade være med at ødelægge velfungerende klasser og relationer mellem små og store, samt trygheden ved at følges ad med sine søskene....

Gæst

#5

2014-09-07 18:47

Hvis dette gennemføres, hvem er interesseret i en privatskole?
Michael Ravnsbæk

#6 Re:

2014-09-08 07:43

#5: -  

 Spørger du om vi skal lave en privatskole eller om man påtænker at flytte sine børn?

Se evt. http://flisti.com/p/1r2v


Gæst

#7 Re: Re:

2014-09-08 12:13

#6: Michael Ravnsbæk - Re:  Jeghåber, at der kan blive lavet en privat skole.

 

 


Gæst

#8

2014-09-08 15:20

Jeg personligt har i samarbejdet med min familierådgiver, grundet min søns handicap fået ham på Krogårdskolen, da man frygtede (i samarbejde med børnehaven) om han skulle tabes hvis vi vil ende på vores distrikt skole (Arena). Jeg kan som mor til et barn med særlig behov ikke undgå, at være ekstra bange for at det vil skade mit barn, at der vil komme de 3. trinede skoler. Og det høje antal 2 sprogede i en klasse, hvor han skulle færdes, han vil hurtig blive udsat og måske ende på den forkerte bold-gade. Jeg tænker ligeledes at vi som forældre selv (eller hvert fald de fleste) har haft indflydelse på hvor vi hver især har ønsket vores børn hen, da vi valgt skole til dem.
Kasper

#9 Skolesammenlægning Nej Tak

2014-09-10 21:10

Tak for dette flotte initiativ til at indsamle protester.

Det værste ved hele sammenlægningstanken er at man vil bryde ca. 55 klasser op for at danne 52 nye. Det tror jeg ikke engang man udsætter grise for i landbruget fordi det ødelægger trivslen. Den tanke må være opstået på et meget koldt skrivebord hos en person der næppe selv har børn, ihvertfald ikke i Greve Nord. Som et minimum må vi kræve at klasserne består som de er idag. Så vil det tage 9 år at indfase sammenlægningen hvis man starter med børnehaveklassen i 2016.

Hvis man endelig vil lægge skolerne sammen kunne man lave en fælles ledelse og have en fælles lærerstab, men lade børnene få en tryg skole-tid fra 1.-9. på den SAMME skole alle årene. Specielt Tjørnelyskolen ligger så yderligt i distriktet at der bliver rigtig langt for de mindste børn fra den modsatte ende af området.

Gennemføres reformen som den ser ud nu, vil hele Greve Nord blive væsentligt mindre attraktivt for nye børnefamilier at bosætte sig i. Vi vil nok blive boende men sandsynligvis ikke anbefale andre at flytte hertil. Det første vi tænkte da vi læste om reformen var: Privatskole!

 

Michael Ravnsbæk

#10 Re: Skolesammenlægning Nej Tak

2014-09-11 11:27

#9: Kasper - Skolesammenlægning Nej Tak 

 Selv tak - noget må jo gøres!

Det er et godt indlæg som jeg synes du skal lægge ind i FB-gruppen også.

https://www.facebook.com/groups/503662029769275


Gæst

#11

2014-09-11 16:53

Vores datter er alene med tvillinger. De bor nær Krogårdsskolen hvor de går i 0 klasse. De har kun deres cykler som transportmiddel. Skal de flyttes til Tjørnelyskolen bliver det en meget lang køretur. Specielt hvis en af børnene er syg og hun skal aflevere den anden på skolen. Så skal det syge barn også op på cyklen. Jeg tænker også på når det bliver vinter og snevejr. Stierne er jo ikke det første der bliver ryddet for sne om morgenen. Jeg tror ikke dette forslag er rigtigt gennemtænkt. TÆNK PÅ BØRNENE.