Nej tak til kommunens trafiksikringsplan for krydset i Søvind

Stefan Lund Jensen

#1 lysregulering i krydset

2014-08-28 07:39

For et par år siden skulle min søn Marcus også over krydset for at komme i skole.  Der var endda skolepatrulje i krydset til at følge børnene over. Men det valgte en bilist at se stort på.  Han kørte uden om patruljen og passerede lige forbi Marcus. Til alt held blev han ikke ramt. Jeg går ind for at få en lysregulering til at stoppe bilerne helt. For vores børns skyld. Det eneste et bump i krydset ville gøre, var at bilen måske ville flyve over børnene hvis den havde fart nok på


Gæst

#2

2014-08-30 14:51

Kære Horsens kommune, lyt nu venligst til hvad vi mener virker, i stedet for at kaste 300.000 efter en halv løsning, som stadig ikke vil kunne få os forældre til at sende vores børn alene i skole. Vi venter gerne til næste år på en rigtig løsning!

Gæst

#3 Re: lysregulering i krydset

2014-08-31 20:56

#1: Stefan Lund Jensen - lysregulering i krydset 

 Jeg tror, - som du fortæller om, at der har været mange farlige situationer ifht børnenes sikkerhed.

En lysregulering har jo været et forældre ønske siden -  for vel - mere end 20 år siden. Siden dengang er trafikken jo taget til og incl jeg selv, er der mange forældre, der har undladt at lade deres barn GÅ i skole, hvis de har skullet passere Haldrupvej.

Ikke nok med at der køres med for stor hastighed, så er det faktisk 5 steder, der skal skal  holdes øje med inden man kan gå over vejen i krydset og det er bare af den grund - meget svært for et barn at overskue.

Så en lysregulering er det eneste rigtige, - så man ikke stadig. om 20 år stadig står i samme situation.