Red nattoget fra Danmark til Europa

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Red nattoget fra Danmark til Europa.


Gæst

#1

2014-07-15 00:41

Det er flintrende vanvittig igen igen at ofre et stykke vigtig infrastruktur på Automobilmafiaens alter.

Gæst

#2

2014-07-19 07:43

Det ville være en skændsel for Danmarks "Grøn omstilling" politik hvis nattoget blev fjernet, og kunder dermed bliver sendt med fly til destinationer.

Gæst

#3

2014-07-27 20:10

Ved bedre markedsføring og attraktive tilbud ville der blive tiltrukket flere passagerer til nattoget. En skandale, at der vil være en forbindelse mindre med dette transportmiddel der jo har ringe CO2 udslip.

Gæst

#4

2014-07-28 06:04

Når man bliver lidt ældre, er der meget langt fra Danmark til Schweiz, så vi kan ikke undvære det fantastiske nattog, når vi besøger vores datter.

Gæst

#5

2014-07-28 09:09

det giver personer der ikke kører bil eller ikke har bil mulighed for at komme ned gennem Europa - herunder blinde og svagtseende og andre handicappede.

Gæst

#6

2014-07-29 09:49

Udfra et miljömässigt synspunkt er det helt sort, hvis alle rejsende nu skal til at flyve istedet for at tage toget!! Iövrigt er togene altid booket ud - saa jeg forstaar slet ikke, hvorfor de skal nedlägges! DSB, den danske stat, DB og den tyske stat (eller hvad med EU??) burde da tage et medansvar for nedsättelsen af CO2-udledning og öge tilbuddene i den offentlige trafik fremfor at reducere den og öge bilismen / flytrafikken! Det er et stort skridt i den forkerte retning!

Gæst

#7

2014-08-19 08:44

Nattoget er afgjort den nemmeste og behageligste måde at komme fra København til Basel.

Gæst

#8

2014-08-24 15:23

Nattoget er med til at gøre det lettere at komme rundt i Europa uden at skulle flyve og dermed uden for stor miljøbelastning. Tværtimod ville det være en fordel at forbedre regulariteten og reducere transporttiden, så det ville blive endnu mere attraktivt at stige på toget om aftenen og være klar til møde i Bruxelles, Paris eller andre steder fra morgenstunden.

Gæst

#9

2014-08-26 17:36

Hjæ-æ-æ-æ-æ-lp. - jeg bruger det.

Gæst

#10

2014-08-28 00:37

Tog (dag eller nat) samt biltog direkte mellem alle Europas storbyer burde være et naturligt mål, hvis miljømål tages alvorligt.

Gæst

#11

2014-08-29 10:32

Bevare nattoget til kontinentet!
Togfan.

#12

2014-08-30 05:43

Det er en dejlig tanke at stå ud af toget på Gare du Nord, finde den nærmeste cafe og starte opholdet i Paris med en cafe au lait og en criossant.

Realiteten er desværre, at det europæiske jernbanesamarbejde har forømt at udvikle attraktive tilbud der kan konkurrere med fly både på pris og tid.

En billet fra Flensburg til Paris med dagtog koster 222 euro. Hertil kommer togskift undervejs.

Hvis man rejser med nattog tillæg for ligge-/sovevogn. Desuden kan man risikere at skulle skifte tog midt om natten.

Ikke underligt lavprisflyene tager passagerer fra togene. Desværre.

 

 

 

 

 


Gæst

#13

2014-09-05 06:37

Rädda nattågen-FÖR MILJÖN!

Gæst

#14

2014-09-05 13:34

Det er også et problem at nattoget i Danmark er nedlagt. Nu skal man sidde og krølle sig sammen på natforbindelser. I sin tid holdt der liggevogn parkeret i Århus, Ålborg og Kbh., så man kunne gå til ro før togets afgang og nå frem til morgenmøde i den modsatte ende af landet.

Gæst

#15

2014-09-08 18:38

Dagtogene er overfyldte og man spilder ofte en hel dag på kun at køre i tog.
Med nattoget sparer du et hotelophold, og kan ligge dig til rette i en stille og fredfyldt kupe.

Lad være med at lade lavprisflyene vinde kampen om kunderne! Det ville være en skændsel, ikke mindst mod miljøet!

Gæst

#16

2014-09-10 13:26

Nem og bekvem måde at rejse på! 


Gæst

#17

2014-09-11 08:58

Jag har rest många gånger med detta uppskattade nattåg som bl.a. är en viktig länk för tågresor mellan Schweiz och norra Skandinavien. I fortsättningen tvingar mig nu DSB/DB att istället ta flyget!
Cla

#18 Re:

2014-09-14 07:41

#7: -  Jo, tja, jeg har brugt det siden det blev ført over Gedser-Grossenbrode, med og uden diverse natskift. Den direkte forbindelse til Basel er rar, men sovekupeerne er blevet alt for små. Så nu flyver jeg til Basel. Nemt og behageligt, bortset fra CPH security, der er en skændsel.

 


Gæst

#19 Absurd beslutning

2014-09-14 19:26

Det er jo helt hen i vejret at nedlægge driften, når den tyske regering rasler med sablen om at indføre motorvejsafgift for alle undtaget deres egne indbyggere. En sådan afgift vil kun kunne føre til højere incitament  til øget brug af nattog og biltog.

Der må være nogen der ikke tænker strategisk i Deusche Bahn


Gæst

#20

2014-09-15 15:07

Glad for jeg lyttede til radio24/7! Er en, der altid rejser ned sydpå med nattog til mit hjemland. Kunne næsten ikke tro, at denne mulighed blandt so mange andre smutter som del af en kultur, der har været fast bestanddel af en god tilværelse. Forresten er der altid mange unge og familier med på nattogs-rejser og det er sjovt at kunne have en lille kontakt med andre mennesker og syn under vejs. Fatter ikke pengetanken i det. Den er en ren ødelægger og erstatter på ingen måder hvad der går tabt af livets mangfoldighed og lige muligheder for alle af samfundets dele. Tak for dit initiativ! Christiane Horn

Gæst

#21

2014-09-15 16:17

Tog er en sikker måde at rejse på, og nattoget CNL er hyggeligt og behageligt. Der er cafe, restaurant og gode sanitære faciliteter. Jeg har undret mig over, at der ikke er blevet reklameret for konceptet i alle årene, så kunne det måske have overlevet. Jeg har benyttet CNL mindst tre gange årligt gennem de sidste 7 år. Det bliver et kæmpe savn. Jeg opgiver ikke håbet om, at det vil genopstå en dag.

Gæst

#22 Red nattoget fra Danmark til Europa

2014-09-24 14:07

Rystende med så dårlig en beslutning. Hvilket fejlsignal til miljøet. Har netop igen brugt denne gode mulighed for transport fra København til Alsace (og cyklerne med) og hjem fra Basel i en dejlig sovevogn. 

Mormor

#23 Co2 og transport

2014-09-25 10:46

Det er fuldstændigt uforståeligt at man i den grad opprioriterer co2 tunge transportformer som biler og fly. Hver dag får vi beviser på, at klimaforandringerne er i fuld gang, og de nyeste undersøgelser viser det går hurtigere end beregnet. Klimaet er i høj grad lagt i hænderne på almindelig forbrug og efterspørgsel og andre underlige markedsmekanismer. Selvom det er så meget billigere at flyve, hvilket heller ikke hænger sammen med en anstændig miljøpolitik, har vi hele tiden valgt det dyre tog, fordi vi ønsker at gøre vores til at holde co2 udslippet nede. Det er blevet meget sværere. Hvor er det bare sørgeligt.

Merete Louise

#24 NATTOGET til DANMARK op GENNEM EUROPA

2014-09-28 23:33

Det er vanvid.

Togene - hvis de bliver udviklet rigtig - kan de blive til en endnu større del at vor fremtid.

For os ældre, der begynder at frygte, at vi ikke kan få fornyet kørekortet næste gang - vil det være en katastrofe, hvis togene bliver nedlagt. Nu begynder man at bygge ekstra veje til selvkørende biler - det må da betyde at mange mennesker er trætte af de lange køreture op igennem Europa. Find dog på noget, som kan viderebefordre passagererne ved endeterminalerne - såsom små eller middelstore busser.

Gør noget !!!

 


Gæst

#25

2014-09-30 19:51

I det hele taget er der sket en kraftig forringelse for nyligt i de danske tog. Ingen mad om bord mere. Alle billetsalg lukkes. Det virker som om de vil helt af med den offentlige transport hvor de istedet burde satse mere på offentlig transport.. (?)