knallertreglerne-Eu-eller-ej

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen knallertreglerne-Eu-eller-ej.


Gæst

#1

2014-07-01 18:02

Der skal drastiske ændringer til på knallertområdet, så det igen er muligt at køre frit, uden at skulle ha' Politiet på nakken, hele tiden. Det er trods alt kun et fåtal der provokere Politiet, og de skal selvfølgelig væk fra vejene.

Gæst

#2

2014-07-01 18:14

Jeg er helt enig.

Gæst

#3 Sådan er det

2014-07-01 19:02

Glem det
JP

#4 Re: Sådan er det

2014-07-01 19:15

#3: - Sådan er det

Nej det skal ikke glemmes, at der er nogle der ikke kan styrer sig i trafikken, men bevidst provokere Politiet.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2014-07-01 19:18


2000hk supra

#6 Ha ha ha

2014-07-01 19:29

Hvor nederen en menneske og fjerne ens kommentar bare fordi du ikke har en supra med 2000 hk som alle andre på 18

Gæst

#7

2014-07-01 19:30

forstår heller ikke hvorfor en 16 årig altså samme aller som man skal være for at køre knallert må køre traktor med 16T. læs når man kun må køre 30 på knallert?
..

#8 ..

2014-07-01 19:32

Det er også helt forkert at en 16 må det. Burde kræve en masse kursus først

Anonymous

#9 Re: Ha ha ha

2014-07-01 19:49

#6: 2000hk supra - Ha ha ha

Du bør måske undlade at afslutte din kommentar med - "Taber"

Og prøve at forstå meningen med indsamlingen.

JP

#10

2014-07-01 19:49

#8
En traktor kræver kørekort, og undervisningen er den samme som til bil/mc ;).

Gæst

#11

2014-07-01 19:52

Lad os få det miljø svineri stoppet og lad folk optimere maskinerne.
Både for økonomien og miløets skyld.

Hvorfor er det desuden ulovligt at køre to på én scooter når denne er indrettet dertil fra fabrikkens side. Både ekstra fodhvilere OG håndtag til passager.

Det stinker langt væk af en pengemaskine.

Gæst

#12 ..

2014-07-01 20:51

Så skriv noget der gir mening i stedet for.

Og ja optimere maskiner gir også mening af med katalysatoren og større karburator så den gir endnu mere benzin det sendt for miljøet. Gode grunde til ens knallert skal Tunes fordi det sendt for miljøet. Det sku en ommer.

Gæst

#13

2014-07-01 23:17

Kan kun give manden ret!

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2014-07-01 23:51


Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2014-07-02 00:38



Gæst

#16

2014-07-02 05:31

afskaf 45 og 125cc på bil kørekort som rasten af eu

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2014-07-02 06:02



Gæst

#18

2014-07-02 08:18

Hej jeg er 22 år og her kommer min mening

Jeg syns det er nogen fornuftige ting de siger og vis man som 16 år må køre på 125cc selvfølgelig med den rigtige undervisning til det ville det gøre flere mennesker mere modne og nog gøre af de unge Tar det mere seriøst
da man som 16 år ikke får så meget ud af undervisningen når man Tar knallert kort det er næsten umuligt af dumpe til og de gør ikke ret meget ud af den undervisning og jeg syns ikke man får meget ud af den praktiske undervisning jeg var på kravle går en dag det er så os nogen Lunde men vi var kun ude og køre i trafikken 1 gang og jeg kunne da se af der er flere på holdet som godt kunne bruge lidt mere tid på vejen det kunne jeg da nok os selv den gang men der er min mening

Gæst

#19

2014-07-02 14:50

Lige mine ord. Jeg synes heller ikke det er sjovt at blive overhalet på landevejen på en 45, af en lastbil med 90 km i timen.. Det kan være livsfarligt. Men havde min knallert uden begrænsningen kørt de 80 som alle andre i biler og andre køretøjer må, så vill jeg kunn følge trafikken og de ville ikke være nødsaget til at overhale mig.

 

Man skal jo have bilkørekort til en 45, så undervisningen for denne kategori er jo god nok. Så derfor kan jeg ikke forstå 45 reglen. Bilerne er jo ikke begrænset til 130 heller vel .

 

T-Rex

#20 Mange danskere hader knallerter

2014-07-03 17:55

Knallerters hastighedsbegrænsninger har ikke meget med logik at gøre. I Italien må 14-årige køre på de samme knallerter/scootere som bliver plomberet til danskerne. Forskellen er at italienerne må køre det som scooteren oprindeligt er konstrueret til. Dels er der ikke meget forskel på hvor mange der forholdsmæssigt kommer til skade her og derned og dels forurener scooterne i Italien ikke nær så meget. I Danmark begrænser man tophastigheden bl.a. ved at ødelægge resonnancen i udstødningen (lidt teknisk, men jeg ved hvad jeg taler om. Har gokart-erfaring!) Det betyder at benzinen ikke bliver forbrændt ordentligt og det kan lugtes og ofte ses som blå røg. Næppe noget som miljøfolket er klar over.
Endvidere må italienerne køre på 125 ccm som 16-årige. Italienerne aner dårligt nok hvad plomberinger betyder, måske på nær at det bruges til tænder. Mærkeligt at der findes levende italienere.

Tilbage til Danmark. Det ville da være mere sikkert såfremt knallerterne skulle køre på vejbanen og med en hastighed som passer til trafikken her. Næppe noget der ville rykke noget ved ulykkestallene, men det ville være i orden at kræve at knallerterne skal køre med dæk af gummi. Det gør de jo dårligt nok i dag. Der sidder patetiske nuprede nylondæk uden vedhæftningsevne og desuden er bremserne uvirksomme. Bent betjent - check disse ting i stedet.
I øvrigt skal man naturligvis ikke køre med hovedet under armen, for det er næsten altid tankeløse manøvrer der koster liv og helbred, - ikke farten!

Danskerne hader knallerter fordi de har denne aversion mod to-taktslyden. Kædesave er også upopulære. Og så kan de ikke lide lugten. Som nævnt kunne lugten reduceres ved at undlade at plombere motoren og desuden kunne brugerne vælge at hælde er kvalitetsolie på såsom Castrol TTS eller R45. Det dufter ligefrem!
JP

#21 Re: Mange danskere hader knallerter

2014-07-04 16:57

#20: T-Rex - Mange danskere hader knallerter

Endelig et indlæg der er til at forstå :). Du har delvis ret ang. dæk. Men jeg anbefaler man skifter nylondækkene ud med kvalitetsdæk, så som mærket Schwalbe og et par stykker mere. Jeg har kørt 42 år på knallert, så jeg har oplevet lidt af hvert :). Har kørt både lovligt og ulovligt. Idag foretrækker jeg så at køre lovligt, mest på grund af de strammere regler der kom i 2013. Og det er bl.a. dem der skal ændres på.

 

At der er nogle der hader knallerter, kan jeg sådan set godt forstå. Der er jo desværre en del knallerister der elsker at larme med deres knallerter.  Men en lovlig knallert larmer så noget mere, end en ulovlig vil jeg påstå. Derfor skal hastigheden op for begge kategorier (30/45'r) gerne til det dobbelte for 30're og fi fart til en 45'r. Og så skal udstødningerne til begge lyddæmpes noget mere, end de er idag.


Gæst

#22

2014-07-17 15:15

Skriv under!!