Stop ja-hatte kampagnen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop ja-hatte kampagnen.


Gæst

#1

2014-06-14 17:58

Det er i al beskedenhed en gruopvækkende kampagne. I min optik er det meget vigtigt, at vi fortsætter kampen for demokrati i hverdagen, og at vi så klart som muligt siger nej til skoleledernes nyvundne enevælde. Skolen har brug for et demokratisk projekt. Lærerne har krav på respekt. Den nu startede kampagne er fuldstændig respektløs. Venlig og kollegial hilsen Erik Insula

Steen Hartmann
Underskriftindsamleren

#2 Re:

2014-06-14 18:45

#1: -

Hej Erik

Jamen er bare enig.

 


Gæst

#3 DLF laver ikke "ja-hatte-kampagne"

2014-06-15 04:54

Det er meget let at forstå at mange er frustrerede. Der lægges urimeligt store arbejdsopgaver på lærerne til næste år og hele skolens organisering er kaotisk. Det kæmpede DLF sammen med medlemmerne imod inden lovindgrebet og det kæmper vi stadig imod - sammen.
Den kampagne DLF lancerer i morgen er ikke en ja-hatte-kampagne. Det har nogle journalister muligvis udlagt den som, men det bliver det ikke mere rigtigt af. Nedenfor har jeg citeret foreningens egen pressemeddelelse, hvor formålet for kampagnen fremgår.
DLF vil vise, hvor stort og vigtigt lærernes arbejde er. Det arbejde som kollegaer udfører hver eneste dag. De laver ikke "ja-hatte-kampagne", når de forsøger at undervise alle så de får et så godt liv som muligt. De laver bare deres arbejde. Rammerne for det arbejde er blevet forringet med Lov 409 - og med kampagnen siger vi at der skal investeres mere i skolen - altså, at rammerne for lærernes arbejde skal være bedre.
Det er mærkeligt at Forenede Demokrater laver underskriftindsamling imod det.

Pressemeddelelse:

"Ny kampagne viser lærernes betydning for samfundet

’Fremtiden starter i skolen’. Det er titlen på en ny kampagne, som Danmarks Lærerforening lancerer i dag. Kampagnen sætter fokus på folkeskolens og lærernes betydning for den enkelte elev og det omgivende samfund.

”Lærere har en klar ambition om at levere undervisning, som giver eleverne et stærkt fagligt fundament. Men en stor del af jobbet handler også om at være med til at skabe hele mennesker og samfundsborgere. Det, synes vi, er vigtigt at gøre danskerne opmærksomme på, så folkeskolen bliver set som en vigtig investering i Danmarks fremtid,” siger Anders Bondo Christensen, formand for Danmarks Lærerforening.

Store forandringer
Kampagnen er bygget op omkring fire almindelige lærere, som fortæller, hvordan de ser lærerfagets betydning for samfundet. Der er blandt andet lavet annoncer til dagbladene og i biograferne vises en kampagnefilm.

”Med de store forandringer folkeskolen gennemgår i øjeblikket med stigende inklusion og en ny skolereform, så er der ekstra behov for, at vi får drøftet, hvad det er en for skole, vi gerne vil udvikle. Og jeg er optaget af, at vi får nogle rammer, så det bliver muligt for alle lærere at lave undervisning på et højt fagligt niveau,” siger Anders Bondo Christensen.

Samarbejde med virksomheder
Danmarks Lærerforening har i kampagnen også valgt at sætte fokus på den del af undervisningen, hvor lærerne samarbejder med lokale organisationer, virksomheder og foreninger.

”Når lærere flytter undervisningen ud af klasseværelset og får eleverne til at omsætte og bruge deres viden i nye situationer, er vi med til at udvikle kreative og selvstændige unge. En forudsætning for, at det skal kunne lade sig gøre er, at eleverne undervises af kompetente lærere, og der er rum til at tilrettelægge de forløb,” siger Anders Bondo Christensen, formand for Danmarks Lærerforening.

Den nye lærerkampagne kommer til at køre i de sidste uger af juni op til skolernes sommerferie og igen i efteråret."

Venlig hilsen
Dorte Lange
Næstformand i Danmarks Lærerforening
Kaj Petersen

#4 Re: DLF laver ikke "ja-hatte-kampagne"

2014-06-15 07:21

#3: - DLF laver ikke "ja-hatte-kampagne"

"Lærere arbejder med fremtidens ressourcer – vores børn.Vi uddanner dem til at blive selvstændigt tænkende unge, der tager ansvar og finder løsninger på vores fælles udfordringer.I år fylder skolen 200 år. Folkeskolen er blevet en moderne vidensinstitution, der spiller en vigtig rolle i at fastholde og udvikle et stærkt Danmark.Jeg leverer energi...Fremtiden starter i skolen"
Ovenstående er hentet fra plakaten (formoder jeg det er) med en glad lærer og et antal vindmøller!!
Måske kan du ud fra den tekst forklare, hvorfor journalisterne ikke skal kalde det en "ja - hatte - kampagne"


Gæst

#5 Re: Re: DLF laver ikke "ja-hatte-kampagne"

2014-06-15 12:58

#4: Kaj Petersen - Re: DLF laver ikke "ja-hatte-kampagne"

Undskyld, men kunne du forestille dig at vi skrev det modsatte af det, du citerer?

Kaj, jeg tror du og jeg har debatteret før på facebook? Eller rettere: Jeg har skrevet og spurgt dig om ting, som du ikke har svaret på - fx på hvor du er lærer henne? Du behøver jo ikke svare i den åbne debat som alle kan se, men jeg var bare interesseret i at høre om du også har mulighed for at deltage i debatten via DLFs "almindelige demokratiske organer" - dvs faglig klub på en skole eller generalforsamlingen i en kreds el. lign. , for du er så aktiv på de sociale medier, at det ville være spændende også at høre dine argumenter der, hvor beslutningerne tages

Mvh Dorte