Bevar Holmebækskolen som en skole

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Holmebækskolen som en skole.


Gæst

#1

2014-06-11 20:23

Syntes det er kanon at folk bakker op om dette, latterligt at man skal flytte/splitte unge mennesker. Nu må de fandme lade de unge finde ro

Gæst

#2

2014-06-16 20:34

Godt initiativ! Det er svært at se, hvad formålet er med sammenlægning af de to skoler.

Gæst

#3

2014-06-17 17:02

vi ønsker begge skoler bevaret som de er

Gæst

#4

2014-06-18 07:17

Det er vigtig at vi alle står sammen om at børnene skal ha en god start i deres by hvor de bor

Gæst

#5 T-shirts

2014-08-26 18:46

Som professionel pædagog er jeg tilhænger af skoler med alle alderstrin. Børn lærer mest af børn og de små har stor glæde af de store og omvendt. Dog mener jeg at der skal være et udvidet samarbejde mellem de to skoler og fritifstilbud. Hvis jeg skal se noget positivt ved sammenlægningen kunne det være at få rystet posen lidt i forhold til os som professionelle lærere og pædagoger. Lige nøjagtig på de to skoler vi har i Herfølge kunne vi måske godt trænge til at ruske lidt op i de fastgroede kulturer der er og dermed mener jeg at stille krav til bedre samarbejde og åbenhed.

Endelig mener jeg at det er MEGET forkert at bruge børnene til en politisk holdning. Synes ikke at det er i orden at klæde alle børn i t-shirts med et budskab som de ikke har en mening om. Et barn i 0.klasse kan og skal ikke forholde sig til det og rent faktisk kunne det være at barnets forældre selv vil bestemme om de skal gå i den pågældende t-shirt. I forbindelse med mit arbejde mødte jeg provokerede forældre og jeg kunne kun være enig i at det ikke er i orden. På Herfølge skole oplevede jeg som forældre at mit barn var med på Køge Torv uden min viden  - det er heller ikke i orden. - hvis behov er det at demonstrere ??? børnenes eller ansattes ?

Kan godt være at 95 procent af lærere/pædagoger/forældre ønsker at bevare de to skoler som de er men man bliver sgu nødt til at respektere at ikke alle har den mening. Det bremser en mangfoldighed som jeg savner - folk der har en anden mening kunne føle sig tromlet. jeg savner en konstruktiv debat - gerne anonym for der er måske flere der i virkeligheden har argumenter for sammenlægning og ikke ønsker at følge strømmen og bare glide med.