Fodgængeroverfelt ved baggensensskole

Dagligt er jeg vidne til at børn bliver sat af på p-pladsen ved Brugsen over for  baggensensskole, hvor de skal over vejen for at nå skolen, der er ingen fodgængeroverfelt!

voksne mennesker dytter og giver "fingeren" til børn på 6 år fordi de har lært at de skal den vej over! Ja der er et fodgængeroverfelt længere nede af vejen men det er ikke der de sættes af og vejen ved skolen, er lavet så der er mulighed for et fodgængeroverfelt!

korsørs borgere holder ofte tilbage for børnene så de kan komme sikkert over, men det træder mange over tæerne, og derfor har de i princip valgt at køre lige igennem uden sænket fart og det kan kun gå galt en dag, for børn er børn og ofte uopmærksomme og evner endnu ikke at forudse hvad der kan ske i de forskellige situationer!

Inden nogle bliver dræbt og en familie står og mangler deres søn eller datter, skriv under og pres kommunen til at sætte et fodgængeroverfelt op! Med alle de rundkørsler byen er blevet beriget med et et fodgængeroverfelt ikke en stor udgift eller et stort arbejde at udføre!

Ja man skal så begynde at holde tilbage, og bliver måske forsinket i 1-2 minutter, men en dag er det dit barn, barnebarn eller søster/bror som skal over, og så håber du ligesom mange andre, at andre vil passe på det barn, og hjælpe det med at komme sikkert i skole!