Bevarelse af Attrup Havn

Attrup Havn er en velkendt perle i Limfjorden blandt lystbådssejlere fra både øst og vest i Fjorden. Attrup er et eftertragtet og populært stop, hvad enten man sejler mod Hals i øst eller Thisted i vest.

Attrup Havn er også velbesøgt af både lokale fra Jammerbugten samt kørende turister, som lægger vejen forbi havnen for at nyde den hyggelige stemning. På Attrup Havn kan man dyrke langsommeligheden i den fredelige natur væk fra hverdagens jag og stress samtidig med, at man nyder en is fra Attrup Havnecafé med sine børn eller børnebørn.

Alt dette er i fare, såfremt Jammerbugt Kommune vælger at nedgradere Attrup Havn. Uden sejlbådene og de større motorbåde vil livet på havnen svinde bort. Der vil ikke længere være et incitament for at besøge havnen, og den populære Attrup Havnecafé vil miste sit eksistensgrundlag. Dette vil ligeledes ramme Attrup Camping og de omkringliggende lokalsamfund hårdt.

Der er et aktivt foreningsliv centreret på Attrup Havn, og mange frivillige kræfter har arbejdet hårdt med det formål, at skabe udvikling til gavn for både de lokale borgere og de besøgende på havnen. Der er blandt andet blevet etableret vandlegeplads til stor fornøjelse for børn og barnlige sjæle. Der er også i de forgangne år kommet en Stand Up Paddle afdeling under Attrup Bådelaug, og i 2024 arbejder frivillige kræfter ihærdigt på både at starte havkajak, samt at anskaffe en sauna til de mange der bader ud fra Attrup Havn. Alle aktiviteter risikere at blive indstillet, såfremt havnen bliver nedgraderet, og det ellers så aktive liv på havnen ebber ud.

Så hjælp os med at bevare Attrup Havn ved at vise kommunalbestyrelsen i Jammerbugt Kommune, at vi er mange der støtter, bruger og elsker Attrup Havn. Med denne underskriftsindsamling håber vi, at mange flere også får lov til at opleve den helt særlige stemning på Attrup Havn fremover.

havn.jpg

Ved at underskrive accepterer jeg, at Attrup Bådelaug vil kunne se alle de informationer jeg angiver på denne formular.

Jeg giver samtykke til behandling af de oplysninger jeg angiver i denne formular, til følgende formål: