Barselsforlængelse for os som skal til at køre børn ind i corona tiden

På baggrund af udtalelsen fra psykolog Grethe Kragh-Møller og med opbakning fra FOLA og DLO, om at børn der skal til at køres ind i denne corona tid (hvor Danmark lige så stille er begyndt at genåbne forsigtigt) er et dødfødt projekt og forældre burde holde de små børn hjemme indtil at det er pædagogisk forsvarligt.

At gå fra trygge rammer hjemme, som de små har gjort fra fødslen af, til at skulle ud i instituationslivet er en stor omvæltning i forvejen, og nutidens rammer og krav til både pædagoger og børnene i genåbningen er ikke en sund måde for de små at starte på. Vi er flere forældre der har en knude i maven, og ønsker at udskyde indkøring. Genåbningen i sig selv er udfordrende nok for pædagogerne, men for de små er det helt uholdbart at skulle starte i instituation lige nu.

Her skriver du under på, at du bakker op om forslaget med en 3 mdr.  forlængelse af barsel til forældre som skulle kører sit barn ind midt i første omgang af genåbning af Danmark.

Teksten er baseret på følgende artikel: https://www.bt.dk/samfund/boernepsykolog-hold-dit-barn-hjemme-hvis-du-kan

Jeg giver med min underskrift Henriette Lund tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.