Ændring af psykiatriens sindssyglov nu.

Tvang er noget man bør bruge som sidste udvej. Det er dog langt fra sådan det fungere pt., man bliver mødt af et aggresivt påbud om medicin, oftest fra dag et på de psykiatriske skadestuer. Tvangsmetoder, som bæltefiksering bliver brugt hvis man efter 3 dage har takket nej tak til medicin, uden at der er nogen faresignaler fra patienternes side.
Dette er under alt kritik, og klagemuluighederne fungere ikke optimalt.
Det jeg efterlyser er et lovkrag der forhindre disse oftest meget konflikskabende hændelser. journaler, da fejlciteringer fra personalets side skaber et kæmpe problem,f
Mere end stavefejlene især.

Ændring af psykiatriens sindssyglov
Forslag (nedkogning af lovgivning):

Loven i dag:
patienten er sindssyg eller befinder sig i en tilstand, der ganske må ligestilles hermed, og det vil være
uforsvarligt ikke at frihedsberøve den pågældende med henblik på behandling, fordi:
1) udsigten til helbredelse eller en betydelig og afgørende bedring af tilstanden ellers vil blive væsentlig
forringet eller
2) den pågældende frembyder en nærliggende og væsentlig fare for sig selv eller andre.

Forslag til ændring:
§ 5. Tvangsindlæggelse, jf. §§ 6-9, eller tvangstilbageholdelse, jf. § 10, må kun finde sted, såfremt patienten frembyder en nærliggende og væsentlig fare for sig selv eller andre.

Jeg giver med min underskrift Østen Frost Søe tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke dit telefonnummer offentligt online.