1millionnej - til kæmpevindmøller på land

Kontakt forfatteren af dette andragende

Nu bliver konsekvenserne undersøgt!!

2013-06-30 20:16:16

Kære alle

Nu bliver det endelig undersøgt om vindmøllerne skader naboerne! Det er en fantastisk nyhed - se med her:

I kan også se samrådet med fungerende miljøminister her:

Hilsen

Marie Hjort

Nej til kæmpevindmøller på land

2013-05-11 18:16:00

Kære alle

Der sker meget - mange gode mennesker bruger al sin fritid på kampen. Men samtidig sker der ikke så meget mht. til at skaffe flere underskrifter her på skrivunder.net. Jeg må erkende at vi I lang tid ikke har fået flere underskrifter på trods af stigende modstand mod kæmpevindmøller.

Og på grund af tidsmangel vil jeg høre om nogen af jer har mulighed for at overtage denne underskriftindsamling og evner at få den godt af sted på de sociale medier.

Mens I tænker over det :) så kan jeg anbefale alle at se denne virkelig gode film: http://www.youtube.com/watch?v=JiCQabGuKFk

Forsat god weekend til alle!

Hilsen Marie

Helbredseffekter ved vindmøllestøj

2013-02-03 18:28:55

Kære alle

(og ja, undskyld jeg forstyrrer - I kan "slå mig fra" hvis I ikke vil have disse beskeder)

Jeg fandt denne glimrende redegørelse om helbredseffekter af vindmøllestøj lavet af en læge til folketingets Sundheds- og forebyggelsesudvalg:

Og så er det sket noget fantastisk. I Australien, som jo virkelig kæmper med dårligt placerede vindmølleparker, har modstanderne opnået at man nu skal undersøge støjen hos de støjplagede - MED RIGTIGE STØJMÅLINGER INDE I FOLKS HUSE!! Det bliver vildt at følge resultatet om en 3-4 måneders tid. Her er en lille film om tiltaget:

Hilsen

Kronik i Weekendavisen

2013-01-25 19:39:21

Kære alle

I må undskylde jeg forstyrrer jer. Jeg vil gerne gøre opmærksom på dagens kronik i Weekendavisen. Den kan findes via dette link:

Samtidigt vil jeg fortælle, at jeg har fået den ide at man skulle lave en hjemmeside hvor dem som er plaget af kæmpevindmøller kan skrive deres historie. Det er jo desværre ikke historier der mangler, men de skal ud til dem som ikke aner at der er et problem, herunder politikerne. Er der nogen som tilfældigvis har mod på at oprette og vedligeholde sådan en hjemmeside?

I ønskes alle en god og stille weekend

Hilsen Marie

Marie Hjort

Kære alle underskrivere af nej til kæmpevindmøller på land

2013-01-16 16:38:59

Kære alle

Det går godt - vi har 328 underskrifter - og jeg føler mig ikke længere så alene :) dejligt at vide I også er der.

Der er en som har tilbudt sin hjælp til at få opmærksomhed om underskriftindsamlingen i cyperspace. Det er jeg ikke selv særlig god til. Lad os se om ikke der så kan komme mere gang i den. Andre er også velkomne til at melde sig til.

Der er også kommet forslag til mere tekst om hvorfor vi siger nej - men det kan der jo være 1million gode nej grunde til og derfor har jeg ikke ville skrive så meget om det.

I er velkomne til at gå ind på www.stopkostervig.dk hvor vi sidder og kæmper mod kæmpevindmøller på Møn, her kan I se min personlige holdning til hvorfor jeg ikke mener kæmpevindmøller er positivt for os.

Har I interesse i Skotland så foregår der, som så mange andre steder, også en underskift indsamling her. Tilsammen er vi allerede langt over 1 million nej. I kan se underskiftindsamlingen i Skotland på dette link http://chn.ge/VJ0gUn . I er velkomne til at skrive under hvis det er relevant for jer.

God kamp derude og tak fordi I er med

Mange hilsner

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling