Gentofte skal have et 50 meter bassin, og de 100-årige egetræer ved Kildeskovshallen skal reddes!

Kontakt forfatteren af dette andragende

I morgen bliver beslutningen om mere svømmekapacitet taget

2022-05-29 12:26:16

Kære alle

På økonomiudvalgets møde i sidste uge blev det besluttet at anbefale udvidelse af Kildeskovshallen med et 25 meter bassin og et varmtvandsbassin og der blev afsat 155 mio kr. til formålet. I morgen er der kommunalbestyrelsesmøde, og ved mødet er der stor sandsynlighed for at kommunalbestyrelsen vælger at følge økonomiudvalgets anbefaling.

Vi mener valget vil være forkert, for småt og for dyrt, og vi anbefaler fortsat at bygge nyt, større og visionært i Gentofte Sportspark.

Husk derfor at møde op i morgen mandag den 30. maj kl. 19.00 til kommunalbestyrelsesmødet på Gentofte Rådhus, hvor placering af svømmehal i Gentofte skal besluttes.

Borgmesteren siger at han ikke er gift med Kildeskovshallen. Det er er kun økonomien, der tæller. En spritny analyse af kommunens driftsudgifter viser, at driftsudgifterne ved Gentofte Sportspark er 1,5 mio. kr. bedre årligt end kommunens forslag til udvidelsen af Kildeskovshallen.

Vi har også sendt anlægsforslag til kommunen, der viser, at baseret på erfaringer fra andre lignende svømmehalsbyggerier kan man bygge for ca. 170 mio. kr. Kommunen selv har nu estimeret 25 meter bassinet i Kildeskovshallen til minimum 155 mio. kr. Kompleksiteten i sig selv betyder at det bliver dyrere.

Borgergruppens forslag indeholder 50 meter bassin og to varmtvandsbassiner i Gentofte Sportspark, hvor der samtidig skabes omklædningsfaciliteter til atletikbrugerne og mulighed for padletennis.   Det er det alle vil have. Grundejerforeningen, borgene og svømmeklubberne.

Bygger kommunen i Kildeskovshallen vil det medføre en langvarig nedlukning på halve og hele år af Kildeskovshallen. Det vil gå udover skolesvømningen, ældres genoptræning og sportsklubberne og svømmeklubberne.   Følg også gerne debatten her https://www.facebook.com/groups/1172822330137269

Bh Borgergruppen

Venner af Kildeskoven og et 50 meter bassin i Sportsparken

Status og opfordring

2022-04-06 05:53:38

Kære medunderskrivere

Der er i skrivende stund 405 som har skrevet under på at den bedste ide er at bygge i Gentofte Sportspark. Og det er rigtig flot, men der er plads til flere. Så del linket til underskriftsindsamlingen med interesserede familiemedlemmer og venner.

Og hvis I har tid og mulighed, så deltag gerne i Gentofte Kommunes infomøde om svømmehallen i morgen torsdag d. 7. april kl. 19.00 på Rådhuset. Der deltog omkring 100 i det første infomøde, og det vil være fremragende, hvis der kom det dobbelte i morgen.

Af praktiske hensyn (stole etc) tilmelder man sig på dette link:

Vel mødt i morgen.

Mange hilsener

Venner af Kildeskoven og et 50 meter bassin i Sportsparken

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.