Sig nej til strenge og begrænsende altanregler i København

Kontakt forfatteren af dette andragende

Tak for jeres underskrifter - del budskabet!

2020-11-13 12:52:40

Kære alle jer der har skrevet under på underskriftindsamlingen mod de nye skrappe altanretningslinjer. Tusind tak!

Der er endnu ikke noget nyt at berette, men der er ingen tvivl om, at det gør indtryk på politikerne når så mange borgere (jer, deres vælgere) aktivt skriver under på, at deres forslag ikke er iorden. Det er derfor vigtigt, at I opfordrer alle I kender til at skrive under.

Det er også vigtigt, at I beder bestyrelsen i jeres boligforening om, at tage fat i jeres interesseorganisation så jeres stemme kan blive hørt i den høring som netop nu er igang. Høringen slutter den 16. december hvorefter vi finder ud af om retningslinjerne bliver vedtaget.

Hvis Enhedslisten, Socialdemokratiet og Alternativet får gennemført deres stramme retningslinjer, som er fuld af forbud, vil det betyde at over 140.000 lejligheder ikke vil kunne få altan mod gaden, eller slet ikke. Stuealtaner vil få forbud mod alle typer altaner og lejligheder på 1. sal vil kun kunne få altan, hvis stueetagen har en altandør i forvejen. Det vil påvirke over en kvart million københavnere.

Hjælp alle københavnere, som drømmer om altan, ved at opfordre folk til at skrive under: https://www.skrivunder.net/sig_nej_til_strenge_og_begransende_altanregler_i_kobenhavn

Læs mere om forslaget og hvad du kan gøre her: www.lysogluft.nu

Ulrik Knudsen

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.