Aflys eksaminer for ungdomsuddannelserne

Kontakt forfatteren af dette andragende

Her går det godt!

2020-04-09 12:43:32

Hej alle sammen.

Der har været(og er stadig) tryk på. Jeg har her til morgen haft besøg af TV2 Nyhederne som optog et indslag. Det blev godt, synes jeg selv, på trods af at jeg lige akkurat var stået op :)) Det bliver sendt i aften kl. 19 på TV2. Jeg ved godt at jeg ikke får rundet alle detaljerne, men det er i stor grad intervieweren selv der styrer dialogen, så derfor havde jeg ikke mulighed for at komme ind på alle aspekter. Men håber at det kan bruges alligevel!

Derudover er jeg live i radioen på P4 omkring kl. 17:15-17:30 tiden, hvor jeg også vil fortælle om den overordnede holdning og hvorfor vi mener at eksaminerne skal aflyses.

Til dem som spørger hvad vores holdning er, nu hvor der er kommet et nyt udspil fra regeringens side ift. de tre eksaminer i stedet for 8, så er vores holdning stadig at alle eksaminer burde aflyses. Om det er tre eksaminer eller flere, så sætter det os stadig som elever i en vanskelig position, fordi vi trods alt stadig skal tage stilling til en ny slags eksamen som vi stadig får meget lidt information omkring. Derudover er undervisning op til eksaminerne også et stort problem, og den manglende vejledning vanskeliggører det ydeligere.

Jeg håber at i alle får en fortsat god dag, og at i passer godt på hinanden.

Ebbe Kvist Hector

Opdatinger ift. borgerforslag og medier

2020-04-08 15:31:13

Hej igen. Sidste opdatering for i dag(håber jeg).

Tv2syd har nu skrevet en artikel på baggrund af et interview som blev foretaget i morges. I kan læse artiklen her. Artiklen er god, men nogle detajler er ikke helt blevet vinklet som jeg havde håbet. Den er dog stadig fin, og afspejler godt hvad problematikken i sin helhed består af. Derudover kommer der et radiointerview på P4 Trekanten i morgen. Jeg synes selv at radiointerviewet blev rigtigt godt, så jeg glæder mig til at i andre kan høre det. Jeg venter stadig på svar fra øvrige  medier, men håber at det fokus jeg nu får gennem henholdsvis Tv2syd og P4 Trekanten kan være med til at sætte gang i flere medier. Here's hope.

Derudover er jeg blevet opmærksom på at der findes flere borgerforslag allerede. Det er rigtig fint at nogle har været hurtige til at lave borgerforslag, men de forslag der ligger oppe lige nu er altså ikke det som jeg har været med til at lave. Selvom der er brugt tekstuddrag fra denne indsamling i nogle af de forslag der er lavet, så har jeg intet med det at gøre. Det borgerforslag som jeg har været med til at udarbejde er langt grundigere og efter min mening bedre velargumenteret. Vores borgerforslag skulle meget gerne være godkendt inden for de næste par dageg. Jeg vil gerne understrege at der intet er galt i at underskrive de borgerforslag der allerede ligger på borgerforslag.dk, da de jo i realiteten stadig støtter præcis det samme formål som vi/jeg gør. Jeg har dog intet at gøre med dem der ligger på borgerforslag.dk lige nu.

Jeg skal nok give en opdatering så snart at vores borgerforslag er godkendt og kan underskrives.

Hav en fortsat rigtig god dag, og pas godt på hinanden.

Opdatering ift. medierne

2020-04-08 11:44:29

Hej alle sammen.

Der er efterhånden rigtig mange der har spurgt ind til, om medierne ikke kan gøres opmærksomme på denne indsamling. Jeg følger helt klart jeres holdning. Det ville være super fedt at få mediernes opmærksomhed, så vi på den måde kan få skabt en debat. Elever på ungdomsuddannelserne har næsten ikke fået noget mediefokus de seneste par dage. Det hele drejer sig om de yngre folkeskoleelever der skal tilbage på skolebænken efter påske, men hvad med os?

Det er derfor med glæde at jeg kan sige, at jeg har kontakt til flere nyhedsmedier i skrivende stund, og at der formentligt kommer minimum én artikel senere i dag. Jeg vil selvfølgelig poste et link til denne artikel herinde, så snart den kommer op. Indtil da vil jeg stadig opfordre så mange som muligt til at holde humøret oppe! Jeg holder ikke fri indtil vi har fået en retfærdig behandling, og jeg håber at i vil stå ved min side!

Ebbe Kvist Hector

Tusinde tak for 10.000 underskrifter!

2020-04-07 16:39:50

Jeg vil gerne personligt sige tusind tak til hver af de 10.000 personer der har offentliggjort deres underskrift på denne indsamling. Det betyder utroligt meget for mig, men også for de mange tusinde af andre gymnasieelever der i skrivende stund, står til at skulle op til en eksamen som de ikke har en chance for at forberede sig ordentligt på.

Jeg er i skrivende stund gået sammen med en række andre politisk aktive unge, og vi sidder lige nu og er ved at lægge sidste hånd på et reelt borgerforslag. Det er et borgerforslag som tager udgangspunkt i den massive interesse der er blevet vist i på denne underskriftindsamling og vi glæder os rigtigt meget til at offentliggøre den.

Jeg har personligt læst rigtig mange af de kommentarer der er kommet ind sammen med underskrifterne, og det rører mig dybt at høre hvor mange der lige nu sidder og har det fysisk og psykisk dårligt over udsigten til disse helt nye og anderledes eksaminer. Jeg har læst rigtig mange underskrifter fra folk der ikke har fået særligt meget ud af den seneste måneds virtuel undervisning, fordi de enten er ordblinde eller på andre måder er udfordret på grund af den alternative undervisning. Rigtigt mange af jer har også skrevet at i selv er bekymrede for jeres helbred, nu når man skal til en eksamen, fordi i selv er ekstra udsatte overfor COVID-19.

Jeg vil gerne understrege at hver eneste underskrift hjælper os med at få mediernes opmærksomhed og er også med til at lægge et grundlag for det egentlige borgerforslag som vil komme meget snart. Så snart borgerforslaget er klar vil jeg sende et link i en besked som denne, så man har mulighed for at underskrive derinde også!

Tusind tak for din underskrift, og jeg håber at i fortsat vil opfordre så mange som muligt til at underskrive denne indsamling så vi kan få en retfærdig afgangskarakter.

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.