Bevar Engen - Beskyt Ådalen

Kontakt forfatteren af dette andragende

KB-beslutning: Intet byggeri på Ådals Mark

2021-03-09 08:03:34
D. 4. marts 2021 besluttede en enig kommunalbestyrelse i Stevns Kommune at afvise en ny anmodning fra grundejer om igangsættelse af en lokal- og kommuneplanproces, som ville gøre det muligt at etablere boliger på Ådals Mark. Samtidig erklærede alle partier, at de vil fastholde denne beslutning efter det forestående kommunalvalg.

I februar - forud for KBs behandling - blev sagen drøftet af både "Plan, Miljø og Teknik"-udvalget samt af Økonomiudvalget. Begge udvalg tilsluttede sig følgende protokollering: "Anbefales, at der ikke udarbejdes lokalplan og kommuneplan for Ådals Mark. Området er udpeget som lavbunds areal og bliver oversvømmet. Ligeledes har området et særlig geologisk landskabstræk, som skal bevares i sammenhæng med hele Tryggevælde Ådal."

Sagsoplægget samt referatet fra KBs behandling kan ses her: https://stevns.dk/dagsorden/kommunalbestyrelsen-04-03-2021#label_expand_4

Streaming af drøftelsen på KB-mødet kan ses her (se også spørgetiden sidst i mødet, hvor vi stiller spørgsmål til beslutningens langtidsholdbarhed): https://stevns.kommune-tv.dk/watch/4986?t=0h14m22s&fbclid=IwAR1H0fW0vGpyvNooFmn_acdn2nnJtdQ_3bFFJmGLRagUEflFJUqmS-X1QfQ

Links til omtale i medierne:

Borgergruppen for beskyttelse af engen og Tryggevælde Ådal mod byggeri (BevarEngen@gmail.com)

Ådals Mark som perspektivområde for byudvikling

2019-11-19 19:43:41

Tak for din underskrift imod byggeri på engen i Strøby Egede

Vi har overrakt 1300 underskrifter til kommunalbestyrelsen og indsamlingen af underskrifter fortsætter.

Mød op d. 27. november, hvor kommunalbestyrelsen i Stevns Kommune skal behandle Udviklingsplanen for Strøby Egede. I planen er engen, Ådals Mark, kategoriseret som perspektivområde for byudvikling. Mødet afholdes kl.18.00 på Rådhuset i Store Heddinge.

Følg med i sagen her: www.fb.com/BevarEngen
Engen_november19.jpg BEVAR ENGEN - BESKYT ÅDALEN

Borgergruppen for beskyttelse af engen og Tryggevælde Ådal mod byggeri

Mød op til KB-mødet

2019-10-03 14:24:47

Tak for din underskrift imod byggeri på engen i Strøby Egede. Over 500 personer har nu skrevet under!

Vores næste skridt er at overdrage underskrifterne til kommunalbestyrelsen i Stevns Kommune og vise, at vi er mange, der står sammen i denne sag.

Vi samles derfor til en fælles protest/fakkelvagt inden kommunalbestyrelsesmødet, hvor det bliver afgjort, om der skal igangsættes en lokalplan for boliger og regnvandsbassin på grunden.

Tid/sted: D.10.oktober kl.17.00 på parkeringspladsen ved Strøbyhallen. Kommunalbestyrelsesmødet starter kl.18.00.

Se mere her: https://www.facebook.com/events/520081588536803/

MØD OP! BEVAR ENGEN - BESKYT ÅDALEN

Følg med i sagen her: www.fb.com/BevarEngen

Borgergruppen for beskyttelse af engen og Tryggevælde Ådal mod byggeri

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.