HJÆLP MED AT BEVARE BUS PER

Kontakt forfatteren af dette andragende

Bevarelse af Bus Per

2019-02-13 16:46:52

Hej alle underskrivere.

Dejligt at så mange har støttet op omkring denne underskriftindsamling.

Til jeres orientering, er nedenstående brev sendt til byrådet og lokal avisen, sammen med alle underskrifterne. Så må vi håbe, at det kan ændre på deres beslutning.

Mvh.

Frederikssund Kommune
Torvet 1
3600 Frederikssund.
Att.: Uddannelsesudvalget
V/ Formand Morten Skovgaard
Frederikssund d. 13-02-2019
Åbent brev

Kære Morten Skovgaard

I forbindelse med udfærdigelsen, indstillingen og vedtagelsen af Frederikssund Kommunens budget 2019 – 22, valgte kommunal bestyrelsen at bespare to naturvejlederstillinger væk.
I denne forbindelse forsvinder en beskattet institution fra Frederikssund kommune.
Det er Bus Per som alle børn i Frederikssund kommune kender og har kendt i en menneskealder. Per er trofast kommet med sin store bus året rundt og har hentet børn og voksne i daginstitutioner, SFO´er eller skoler.
Turene er herefter gået ud i det skønne fjordlandskab efter institutionernes eget ønske. Her har Per, i sin rolle som naturvejleder, givet børn og voksne i alle aldre en unik oplevelse. Han har tryllebundet børnene og har med sin fantastiske evne til at favne alle børn videre formidlet sin store viden om naturen gennem sine lege og historier. Børnene har altid været vilde med Per.
For Per brændte for sit job som naturvejleder og denne begejstring smittede af på vores børn.
Som forældre har vi altid kunne forvente nogle glade, klogere og trætte børn hjem efter en udflugt med Bus Per.
Kan man ønske sig mere, som betalende brugere af institutionsområdet i Frederikssund Kommune?
Men det skal altså være slut nu.
Per og hans bus koster kommunen ca. 700.000 kr. Dette er et lille beløb ift. Kommunens andre udgifter.
Men intet beløb syntes for småt for Frederikssund kommunes politikere der har besluttet, at Bus Per skal spares væk fra foråret af.
Nemlig lige præcist der, hvor naturen tager sit spring ind i foråret og alting skal blomstre og gro, skal vores børn fratages muligheden for at komme på tur med denne ildsjæl.
Det er ikke mindre end skammeligt og ganske uforståeligt.
Per er en del af besparelserne i Budget 2019-2022, som politikerne netop har vedtaget.
Derfor har vi arbejdet for, at få lov til at bevare Bus Per. Med begrundelse i ovenstående og under hensyntagen til, at vi som skatteborgere faktisk er arbejdergivere for byrådet.
Frederikssund Kommune er en pendler kommune, hvor vi som arbejdende forældre er dybt afhængige af at der bliver taget godt vare på vores børn, mens vi er på arbejdet til gavn for Danmark.
Vi vil som forældre, rigtig gerne bevare Bus Per. Derfor startede vi en underskrift indsamling på skrivunder.net som har løbet i 4 måneder. 904 positive underskrifter er det blevet til samt 1​8 underskrifter på papir. Når der laves meningsmålinger i Danmark spørges omkring 2250 borgere ud af 4.000.000 stemmeberettigede vælgere og ud fra det kan man tolke en folkestemning.
Det er 0,05%
Vi har 922 positive tilkendegivelser ud af 35.500 vælgere i Frederikssund. Det er overvældende 2,5 % og langt flere ønsker at bevare Bus Per end de fleste medlemmer af byrådet har fået personlige stemmer ved sidste kommunalvalg.
Signalet er klart.! Bevar Bus Per! Find jeres besparelser et andet sted, hvis I ikke kan lade være, men ikke på kommunens børn.

Forældre og skatteborger i Frederikssund Kommune

C.C: til Borgmesteren, Byrådsmedlemmerne, Lokalavisen

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.