Vi siger NEJ TAK til betalingsbro ved Frederikssund

NEJ TAK TIL BETALINGSBRO VED FREDERIKSSUND

Staten, Vejdirektoratet og Frederikssund kommune er ved at anlægge en betalingsbro lige syd for Frederikssund.

En bro til en samlet investering på 2 mia, som kunne være brugt mere fornuftigt.

Se  videoen og bedøm selv:

Da der ikke er tilstrækkelig trafik, vil man v.h.a. chikaner forhindre at man kan anvende den gamle bro og J. F. Villumsensvej som gennemfartsvej, og dermed tvinge al trafik over på den nye betalingsbro .... det kommer til at betyde en ekstra årlig transportomkostning for borgerne fra Jægerspris og kulhuse på kr. 25.000,- hvis de skal videre nord- og østpå fra Frederikssund for at passe deres arbejde.

Broafgift: kr 14,- x 2 = kr. 28,- /dag (Betinger 15.000 daglige køretøjer.)
2 x 9 km./dag = 18 km /dag
Pris pr km i lfg FDM kr. 4,75
Total pris pr. dag kr. 113,50
221 arbejdsdage x kr. 113,50 = 25.083,- årligt.

Hertil skal tillægges kr. 50,- pr tur, hvis man ikke er indehaver af en Bizz.

Udenlandske køretøjer kan passere gratis, da det ikke er muligt at opkræve disse via nummerpladeregistrering.

Med andre ord, ingen har oplyst borgerne om dette, havde de det, ville projektet aldrig være kommet så langt som det er idag.

På borgermødet, som Vejdirektoratet afholdt den 19-03-2015 kom det envidere frem, at man ikke havde den store interesse i at tilgodese de landbrugsmaskiner, som dagligt krydser fjorden, og i henhold til færdselsloven er det dem ikke tilladt at anvende betalingsbroen, da den bliver anlagt som en motortrafikvej.

Broen vil blive anlagt i et såkaldt Natura 2000 beskyttet område, men strider imod EU regulativet i stort set alle henseender, men Transportudvalget bruger undskyldningen for anlægsloven, at "det er af meget væsentligt samfundsøkonomisk interesse"

Men vi må heller ikke glemme, at der jo også lå den anden mulighed, som også ville have været gratis - nemlig en udvidelse af den eksisterende bro.

Frederikssund kommune sælger nu byggegrunde i Sydbyen, uden at oplyse om der vil komme en 4-sporet motortrafik- vej og bro som nærmeste nabo, har de slet ingen skam i livet?

Synes du også en betalingsbro ved Frederikssund er en dårlig ide, så skriv under her, så fornuftens røst kan blive hørt.

Det er en hån mod miljøet og naturen

Det er en hån mod borgerne i Hornsherredet som skal pålægges denne ekstra byrde, som en slags andenrangsborgere?

.Hvis vores røst skal høres, skal vi op på min 20.000 underskrifter ... Så hjælp os ved at dele videre til nær og fjern, over hele landet, for ingen ønsker vel disse betingelser i egen kommune.

NEJ TAK TIL BETALINGSBRO VED FREDERIKSSUND

Omvejen