Vi vil naturen og fælleskabet - hvad vil du?

Veganerpartiet ønsker et paradigmeskifte i dansk politik. Et paradigmeskifte, som skal lede dansk politik i en mere medfølende og økocentrisk retning, så vi en gang for alle kan få indrettet vores samfund på en måde, som gør det nemt for den enkelte borger og virksomhed, at handle grønt og medfølende i hverdagen.

Veganerpartiet tror på:

• Individets frihed til at handle, så længe det ikke skader andre.
  • At vi alle skal tage et fælles ansvar, for det samfund vi lever i og de individer vi lever med.
  • At vi alle skal have det godt og føle os trygge, i det samfund vi deler.

En af de konkrete måder, hvorpå Veganerpartiet ønsker at skabe forandring er igennem vores i dag meget snævre økonomiske tankesæt. Vi ønsker at gøre fuldstændig op med ideen om vækst, som selv skaberen af vækstsystemet udtrykte bekymring om. Veganerpartiet ønsker at indføre Doughnutmodellen, som flere byer allerede har taget til sig, senest Amsterdam. Målet med denne model er at sikre, at alle mennesker kan leve i tryghed med adgang til nødvendigheder som mad, vand, tag over hovedet, sundhedsvæsen og uddannelse, men på en måde, som er i balance med jordens resurser og klima. At have dette som mål, frem for væksten i sig selv, ser Veganerpartiet som en indlysende og ansvarlig måde, at være her på jorden på.

Din underskrift er ikke en stemme. Det er blot vores mulighed for at stille op til valg.

Ved at underskrive giver jeg Veganerpartiet tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.