Tillad hvide vinduer, døre og udhæng i sommerhuse ved Henne Strand.

I 2013 vedtog Varde Kommune, efter flere års pres fra grundejerforeningsbestyrelsen, en ny lokalplan for Henne Strand. En lokalplan, som blev hastet igennem uden fornødent hensyn til grundejerne og med "hovedet under armen"!

Uden debat blandt de menige grundejere med obligatorisk medlemsskab, uden offentliggørelse af planerne eller klare orienteringer i høringsmaterialet, uden fornøden inddragelse af grundejerforeningsbestyrelsen og endeligt uden klare formuleringer i den vedtagne lokalplan, blev resultatet, at hvide vinduer, døre og udhæng nu er forbudt i al ombygning/nybyggeri i alle delområder i Henne Strand.
Et populært og normalt lyst og venligt sommerhusområde, hvor over 90% af husene i dag allerede har hvide vinduer.... og har haft det siden 60'erne.

Hvis du/I gerne vil have Varde Kommune til at tage denne drastiske ændring af Henne Strands DNA op til revision, så giv os støtten...... skriv under.

Underskrifterne vil blive præsenteret først for grundejerforeningens bestyrelse og herefter for Varde Kommune, Plan & Teknik og Byrådet.

På forhånd tusind tak på vegne af de mange grundejere, som ikke tidligere er blevet spurgt og som føler sig overhørt i en process, som burde have været både fornuftspræget og demokratisk.

(Huset, som på billedet er indrammet i rødt, er i øjeblikket ulovligt, som det eneste i nabolaget.)

BI_68305110_1003_x1.jpg

Helle Skov Macmillan Kay,    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Helle Skov Macmillan Kay, tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.