Stop Stibro fra Festivalplads til Musicon, Roskilde

Nu er næste prestige-projekt så på tegnebrættet hos Byrådet.

En stibro over motorvejen fra Festivalpladsen til Musicon, som det socialdemokratiske enerådige flertal i Byrådet i Roskilde ønske at tromle igennem uanset om borgerne i Roskilde ønsker den bro eller ej.

Først prissat til 40 millioner - allerede nu inden projektet er gået igang er prisen så 60 millioner - mon ikke vi ender på 80 millioner og højst sandsynligt langt mere.

Derudover skal det nævnes, at der ligger en bro kun 500 meter på hver side at den nye stibro. De skal nedlægge Amerikanerbilklubben og Motorcykelklubben på Darupvej for at få plads. Klubber der har eksisteret i 40 år. De skal ændre i Lokalplan for at kunne bygge.

Socialdemokraterne i Byrådet vil tvinge denne beslutningen igennem og vil ændre lokalplanen med et fingerknips - Lokalplaner er til for borgernes sikkerhed og tryghed.

Alt dette for en unødvendig stibro, der vil blive benyttet hovedsageligt af festivalgæster 1 uge om året.

Ideen til stibroen startede som en idé om, at den skulle bygges som et kunstnerisk vartegn for Roskilde og have økonomisk støtte fra fonde til byggeriet, men det bliver den ikke. Broen over Holbækmotorvejen bliver stadig til noget, men det bliver udelukkende for skattekroner, for ikke en eneste af de fonde, Roskilde Kommune har søgt om bidrag fra, har bidt på projektet. Statens Kunstfond gav et mindre beløb i foråret 2019, og de penge blev brugt til et inspirationskatalog, som skulle have fået andre fonde til at ville deltage i projektet.

Støt underskriftindsamlingen, så vi kan vise Roskildes Byråd, at borgerne har et ønske om, at man bruger disse 80+ millioner på ældrepleje, skoler, vedligeholdelse osv... og ikke på endnu et prestigeprojekt, der har potentiale til at ende lige så katastofisk som svømmehanlsprojektet.

Jeg giver med min underskrift Dorthe H. Hansen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.