Stop statslig chikane af grønlændere / Naammaleraar attsingiingitsisu pinerarner/arinnerarner

🇩🇰86% i Østgrønland er færdigvaccineret, og vi er blevet lovet en åbning, alligevel bliver Naalkkersuisut ved med at nægte beflyvning til Kulusuk. Dette er ikke i orden. Vi kræver at blive behandlet på lige fod med vores venner i syd, Nuuk og Ilullisat, og det betyder en åbning af luftrummet til Island senest d. 15. juli. både for ittorqortoormiit og Kulusuk.
Skriv under her og vær med til at stoppe statslig chikane af grønlændere. Vi kræver handling nu, så familier og venner atter kan mødes, kunstnere, guider, bådførere atter kan komme i arbejde.
nalakkersuisut skal ikke gøre forskel på befolkningen. Kan man åbne i Nuuk og Ilulissat, kan man også åbne her, hvor vi som de eneste er vaccineret med så høj procent.

Skriv under og kræv at Naalakkersuisut behandler befolkningen med ligeværd og respekt. Åbn luftrummet 15. juli 2021.

🇬🇱Tunumi 86% kapilippu, naalakkersuisut orarput ammarngimaarpuu kapiliddi amerdaajarpala, kisia tsulimadda naalakkersuisut Kulusuk malisimalikkaa islandimu. Iluanngilar, iluami dunumiiddila iluami pinerangusuppuu, tsoordu kammalaali kujalleq kommuniani, nuuk aamma ilulissat daaminna pinerarput, daakkua ammatsavaa islandimu. Piimavarpu islandimu ammangaad 15 juli ittorqortoormiini aamma Kulusumu. Uani attsiorniiaa uniddinnaartsaadungu kiddilerertserdila daaminna. Damadda dapertsertsuiniaa ammarnittsaani damadda, ilarulangii, kammalaalid, dupilani tsanalardid, umiardordud, guidid tsuleqqilerniattsappu. Naalakkersuisut asiina attsingiinngitsisud pingaalingid. Nuuk aamma ilulissat ammartsinnaangaapangi daa aamma uangi ammartsinnaavaalingi. Uppaliinnii damaqqittsaadda malisimatsavaalingi, pitsuser attsinga. Uangi angeraar kapilitsimalid 86%, daaikkua daanna anginngilaa.
Uani attsiorniaa, piimaddili iiviiddula attsingiingitsimi pinerannitsar aamma iluami pinerangusuppuu. 15 juli Kulusuk piimavarpu ammarnitsaa.

Jeg giver med min underskrift Mike Nicolaisen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.