Bevar dagbehandlingstilbud til børn og unge med autisme/adhd

BEVAR DAGBEHANDLINGSTILBUD TIL

BØRN OG UNGE MED AUTISME/ADHD

Kære:

- Undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil

- Sundhedsminister Magnus Heunicke

- Socialminister Astrid Krag

Vi vil hermed indtrængende opfordre til, at man ikke lukker for muligheden af at drive dagbehandlingstilbud.

Det er et tilbud til behandlingskrævende børn i reglen med udviklingsforstyrrelserne autisme og ADHD, der ikke har andre muligheder for at få behandling for bl.a. skoletraumer og en vifte af komorbide lidelser, herunder angst, OCD, spiseforstyrrelser, selvskade og selvmordstanker.

Det disse skoler bør måles på er først og fremmest deres ekspertise i forhold til disse børns udfordringer, samt deres evne til at få børnene tilbage i trivsel/ blive nogenlunde raske - for det har alle børn ret til! Desuden er trivsel en forudsætning for læring.

Hvis den primære anke mod skoleformen er, at der er skoler, der har trukket store overskud ud, bør dette kunne adresseres uden at afvikle en skole- og behandlingsform, der har hjulpet så utroligt mange børn til et bedre liv - en hjælp man ikke har haft kompetencen til at tilvejebringe i kommunernes egne tilbud.

mvh Gruppen

Bevar Dagbehandlingsskolerne - Støtteerklæring

Mette De Lony Islandi    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Mette De Lony Islandi tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.