STOP MEDIERNES KRIG MOD RUMÆNERNE!

Nu stopper festen!

Der bor ca. 30.000 mennesker med rumænsk baggrund i Danmark. De fleste taler dansk, studerer eller arbejder. Der findes også et par forfattere, translatører og forskere mellem dem.

Den danske mediebranche har gang på gang stillet både de herboende rumænere og deres land i et meget negativ lys. Senest med romaprogrammet på DR 1, hvor der bliver fortalt en historie om en mindretal fra et ukendt landsby i Rumænien. Men IKKE om rumænere, selvom journalisten får det til at se sådan ud.

Hvis du er enig i ovenstående, skriv venligst under! Rumænien er et land med næsten 20 millioner mennesker. Mircea Eliade, Mihai Eminescu, Eugen Ionescu og Anastasia Soare var/er også rumænere. Hvor er deres historie?

Ved at underskrive giver jeg Ily nka tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.