Stop højhus på Nuuks Plads (mellem Nørrebro og Frederiksberg)!

STOP for flere højhuse på Nørrebro!

Alle partier(!) i Københavns Kommune har besluttet at opføre endnu et højhus på Nørrebro. Først kom Mærsk bygningen (75 m) og i øjeblikket bygges Uptown Nørrebro (100 m) ved stationen. Nu har borgerrepresentationen næsten ubemærket besluttet at opføre et 75 m højhus på Nuuks Plads ved det gamle landsarkiv. Men kampen er ikke slut! Skriv under for nye rekreative arealer i stedet for endnu flere boliger i Københavns mest befolkede bydel.

Nørrebro er ligesom Østerbro og Vesterbro (hvor der endnu ikke er fundet plads til højhusene) et historisk brokvarter med særlig arkitektur! Nørrebros særlige charme risikerer at blive ødelagt af disse spredte højhusklatter tilfældigt kastet ned i bydelen. Giv plads til børnefamilier på Nørrebro ved at sanere eksisterende boliger.

Der er masser af plads og mulighed til at opføre spændende eksperimenter i nye bydele som Amager Strand, Ørestad, Nordhavn osv. Højhuse kan være flotte i sammenhæng (se bare New York Skyline), men disse tilfældigt placerede mastodonter pliver placeret helt udenfor kontekst og bidrager derfor ikke til bydelens charme, nerve og ånd!

Uptown (700) og Nuuks plads (100) giver i alt ca 800 nye boliger i Københavns allerede mest befolkede (og mangfoldige) bydel. Ja tak til butikker, rekrative områder, legepladser, svømmehaller og idrætsanlæg. Nej tak til højhus nr 3 på Nørrebro!

Link til projektet hos KBHs Kommune: https://www.kk.dk/indhold/teknik-og-miljoudvalgets-modemateriale/29012018/edoc-agenda/fe133907-506d-4fcb-91d4-e54a34100b77/da5278fd-141c-4b49-8bc3-d695e7340c46

Link til projektet hos Freja Ejendomme: http://www.freja.biz/case/nuuks-plads-0

Link til oversigt fra Magasinet KBH: https://www.magasinetkbh.dk/indhold/nuuks-plads-hoejhus nuukshoejhus_magasinetkbh_2.jpg