Stop færøsk fiskeeksport til Rusland

Idet jeg ønsker tillykke med vores ny regering, vil jeg opfordre til, at denne hurtigst muligt får at vide, hvad vi mener om at færøsk fiskeindustri, efter vedtagelse med stort flertal i Lagtinget, insisterer på fortsat at eksportere fisk til Rusland. Det foregår på trods af, at Europaparlamentet har udnævnt Rusland til at bære betegnelsen Terrorstat.

Adskillige sektorer i diverse lande lider tab ifbm sanktionerne mod Rusland, som til gengæld straffer med afbrydelse af energiforsyning.
Men kan vi og navnlig den ukrainske befolkning leve med, at færingerne her kører på frihjul, og sandsynligvis endda øger deres indtægter?
I så fald burde det måske overvejes, om færingerne overhovedet behøver bloktilskuddet ( ca 661,8 mio, eller 13.134,- pr person) fra den danske stat? -eller for den sags skyld de 9 mio årligt fra EU?

Færøerne er trods selvstyre stadig associeret med Danmark. Og vi kan ikke leve med  mistanken fra andre befolkninger om, at Danmark står bag færingerne i dette spørgsmål. Derfor opfordrer vi  med vores underskrift den nydannede danske regering til hurtigst muligt at iværksætte fornøden indsats mod færøsk eksport til Rusland.

På forhånd tak.

Dynes Fuglsang Hansen    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Dynes Fuglsang Hansen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.