Sikker skolevej til Frelloskolen, Varde

780B408D-A6B7-457F-8533-4B3B62F5E1B0.jpeg254 skolebørn får ikke en sikker og tryg skolevej til Frelloskolen, er dit barn et af dem?

Nordre Boulevard er en af de mest trafikerede veje i Varde og den skal fungere som skolevej, uden at der etableres sikre forhold for vores børn. De mange børn, der efter sommerferien skal starte på den nye skole, skal cykle side om side med bl.a. de store landbrugsmaskiner og lastbiler, der benytter samme rute.

Vi har brug for at gøre skolevejen sikker, inden der sker et forfærdeligt uheld.

Vi ønsker derfor:

1. Hævet cykelsti fra Vestbanen (Ndr. boulevard) og frem til Ortenvej (begge retninger)

2. Blåmarkering af cykelbaner i alle lyskryds på Nordre Boulevard.

3. Seperat regulering for cyklister i alle lyskryds fra Kærvej til Ortenvej, så skolebørnene, unge og ældre kan nå sikkert over. Dette er en signalteknisk løsning, så motorkøretøjer ikke har grønt lys samtidig med cyklisterne.
Eller som minimum en "før-grønt"-løsning, så cyklisterne får et forspring før biltrafikken går i gang.

4. Etablering af bus, indtil ovenstående er etableret.

Skriv under her, hvis du også vil sikre børnene i trafikken.

Ved at underskrive giver jeg Vicki Jepsen tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.