Vi ønsker ikke ”Club Røs" på Røsnæs

Kommentarer

#5

Fordi disse "idemagere/arkitekter" på ingen aner hvad det er de har gang i af projekter, mht lokalområdet på alle årstider. Det handler kun om penge, og hvis man gør tingene for penge eller at "købe" sig tid, istedet for at bevare roen og tænke lidt med hjertet og have en større forståelse for livet og naturens eksistens(hvilket jo egentlig det samme).. Det en tragisk travl tid vi lever i. Stop med at fodre det der skader og plant et frø istedet.

Smidt jensen Morten (Aalborg , 2022-02-26)

#7

Jeg er helt enig. Lad den dejlige natur være som den er.
Der er nok af steder hvis man ønsker et Lalandia .

Kaja Jensen (Røsnæs, 2022-02-26)

#9

Fennel plan er for idiotisk !

Jesper Zeuthen (Kalundborgi, 2022-02-26)

#11

Projektet vil ødelægge vores smukke Røsnæs.

Julie Farlov (Kalundborg, 2022-02-26)

#15

Jeg har sommerhus på Helles Klint og har haft det i 25 år. Jeg er ked af den tiltagende tourisme på Røsnæs, der ødelægger vores særlige natur. Jeg ønsker ikke at se turismen øget.

Katrine Jensen (2300, 2022-02-26)

#16

Danmark skal ikke plastres til med feriecentre.

Birgit Petersen (Grenaa, 2022-02-26)

#18

Jeg har jo netop bosat mig i Ulstrup, fordi her er fred og ro. Centeret ville i givet fald blive min næsten nabo. Den tanke er mig inderligt imod.

Conni Nielsen (Kalundborg, 2022-02-26)

#20

Det giver et alt for stort problem for Røsnæs med så kæmpe en belastning af miljøet.

Niels Engel (Søborg, 2022-02-26)

#21

Jeg skriver under da Røsnæs har den smukkeste natur og skønneste dyreliv. Så lad os sammen bevare den

Lene Kristensen (Svebølle , 2022-02-26)

#23

Jeg synes ikke, Røsnæs er stort nok til ferieparker.

Lykke Reuther (Kalundborg, 2022-02-26)

#27

Vi ønsker natur og ikke et kæmpe område med trafik og hurlumhej

Helle Freiesleben (Kalundborg, 2022-02-27)

#28

Jeg skriver under fordi min familie og jeg har haft sommerhus på Røsnæs siden 1960’erne og vi sætter utrolig stor pris på områdets natur samt fred og ro. Det ønsker vi at bevare og mener også at der er brug for sådanne områder i Danmark. Der findes rigeligt med feriecentre i forvejen.

Trine Hentiksen (Birkerød, 2022-02-27)

#31

Det ødelægger vores skønne natur

Lisbeth Engel (Søborg , 2022-02-27)

#34

Det vil give rigtig meget trafik, og vil ødelægge naturen

Forsberg Johnny (Kalundborg, 2022-02-27)

#36

Røsnæs skal ikke ødelægges at et stort ferie cirkus

Lise-Lotte Olsen (Kalundborg, 2022-02-27)

#40

Det passer slet ikke ind og vil belaste den begrænsede infrastruktur og natur.

Anders Jensen (4400, 2022-02-27)

#41

Jeg synes, det er forfærdeligt at ødelægge Røsnæs. Danmark er så lille et land, med ganske få “grønne” pletter tilbage. Vi befinder os i en tid, hvor mange arter uddør og vi driver rovdrift på naturen. Det kan kloden ikke holde til. Så spørg dig selv : Er det virkelig nødvendigt, at kunne tage til endnu et badeland - er det nødvendigt at ødelægge endnu et stykke vidunderligt natur ?

Birgitte Hechmann (Brøndby, 2022-02-27)

#44

Røsnæs er et skrøbeligt natur område

Tonny Nielsen (Struer, 2022-02-27)

#45

Feriepark og vandmand hører IKKE til på Røsnæs, som skal bibeholdes som et roligt og stille sted og trafikken gennem Kalundborg skal IKKE øges yderligere , da der er ufattelig meget trafik støj i forvejen, især på røsnæsvejen !

Anette Rasmussen (Kalundborg , 2022-02-27)

#46

Jeg ønsker at bibeholde naturen og et fredeligt Røsnæs. Vi skal ikke have et Skagen nummer 2.

Flemming Hansen (Ulstrup. Kalundborg , 2022-02-27)

#53

Jeg synes naturen på Røsnæs skal værnes om.

Sine Mølgaard Maag (2770 Kastrup , 2022-02-27)

#54

At vi ikke skal ødelægge det unikke ved Røsnæs, naturen og roen. Her er skønt uden kommercielle tilbud

Mette Korneliusen (Kalundborg/Røsnæs/Ågerup, 2022-02-27)

#57

Røsnæsvej kan ikke bære ekstra 500 biler hver uge eller om dagen. Det er ikke den udvikling vi fastboende ønsker til Røsnæs, da det ikke giver nogen fastboende -ikke giver ekstra elever i skolen - ikke ekstra indkøb i Brugsen- ikke ekstra på frivilligekontoen, - ikke samvær i fællesskabet. Turister er meget egocentreret og de tænker kun på sig selv og hvordan de kan få de bedste oplevelser ud af deres betalte ophold, men det bliver jo ikke til Røsnæs halvøen, kun til Club Røs.
Det skaber ikke liv kun i højsæsonen. Der findes ikke nogen ildsjæle eller frivillige blandt turister, når man kun er her en uge af gangen og det er forståeligt nok, men bare ikke nok for en halvø som Røsnæs.

Charlotte Hooge (Kalundborg, 2022-02-27)

#59

Naturen skal have ro!

Miriam Edelberg (Ølstykke, 2022-02-27)

#64

Røsnæs er et smalt næs ,og der er kun en vej hertil,som er belastet i forvejen.
Turisterne vil selvfølgelig gå ture ved klinterne,som bliver meget belastet. Ingen turister kommer til at blive fast boende, betale skat, være frivillige, samle skrald eller bruge skole osv. Rensningsanlæg skal udbygges, hvis ikke ,Club Røs, selv skal have eget rensningsanlæg.osv. Jeg kunne blive ved

HM Hooge Pedersen (4400 Kalundborg , 2022-02-27)

#66

Jeg er imod Club Røs, da omfanget af overnatningsenheder og anlæg med tilhørende parkering og færdsel vil give en langt større belastning af natur og infrastruktur i forhold til eksisterende og evt. supplerende sommerhusudstykninger.

Robert Heinrich Metasch (Frederiksbeeg , 2022-02-27)

#70

Jeg synes ikke at røsnæs kan rumme flere turister. Der er i forvejen nok turister her. Naturen bliver smadret.

Nina Munck (Kalundborg , 2022-02-27)

#75

Jeg skriver under fordi et sådant projekt ikke hører hjemme på Røsnæs.

Carsten Skøtt (Kalundborg , 2022-02-27)

#77

Ingen store projekter på Røsnæs

Susanne Bay (Kalundborg , 2022-02-27)

#86

Der er yderst vigtigt at bevare den fantastiske natur på Røsnæs og omegn, men os så infrastrukturen og dyrelivet ikke lider overlast.

Rene Hansen (Kalundborg , 2022-02-28)

#87

Fordi vi ikke ønsker at røsnæs bliver et turistattraktion

Daniel Lydersen (Taastrup, 2022-02-28)

#90

Fordi jeg ikke synes det skal gå ud over naturen, og et lille lokalsamfund. Der er allerede 2 lalandia, h or det ene er på Sjælland. De kunne placere det på Fyn, eller nord Jylland, så var det i det mindste bedre fordelt.

Tina Skjold (Næstved , 2022-02-28)

#102

Vi skal beskytte Røsnæs mod dette vanvid, og ødelæggelse.

Kenny Thennum (Kalundborg, 2022-03-01)

#103

Projektet virker for stort og ugennemtænkt til røsnæs. Som om det er tegnet til et helt andet sted. Hvem vil dog bade i søvand eller ligge på søbredden, når der er hav og strand på alle sider?
En mindre gruppe sommerhuse placeret på vestsiden af vingården kunne gå an.

Ulla trædmark Jensen (Kalundborg , 2022-03-01)

#108

Jeg ønsker ikke at Røsnæs bliver smadret af så stor en ferieby og med så mange mennesker. Det kan Røsnæs og vores skønne natur slet ikke bære.

Helle Wahlberg (Kalundborg, 2022-03-05)

#110

Røsnæs natur skal bevares. Det skylder vi vores efterkommere.

Lisbeth Hvass (Brøndby, 2022-03-06)

#117

Et stort feriecenter, vil ødelægge naturen of dyrelivet

Eva Sort (Kalundborg, 2022-03-11)

#118

Dette center vil ikke skabe en bæredygtig og positiv udvikling for Røsnæs.

Elisabeth Schneider (Kalundborg, 2022-03-11)

#123

Ikke alting skal tivoliseres og Røsnæs bliver for evigt forandret med dette projekt

Viktor Zeuthen (København, 2022-03-11)

#125

Det vil være en katastrofe for lokalsamfundet. Og kommer der en motorvej ved siden af bliver området fuldstændig smadret

Susanne Blasen Nielsen (Kalundborg, 2022-03-12)

#127

Har sommerhus på Røsnæs. Er helt enig i begrundelserne for underskriftindsamlingen.

Per Christiansen (Søllested, 2022-03-12)

#129

Af hensyn til naturen

Hanne Pedersen (Tårs, 2022-03-13)

#132

Vi skal beskytte naturen mod kommerciel udnyttelse

Kirsten Vang Nielsen (Ry, 2022-03-17)

#135

At vi skal bevare vores natur og passe på den vigtigt vi har de steder hvor vi kan tage hen og nyde de smukke steder hvor der ingen støj, huse eller biler er.

Yvonne Henriksen (Kalundborg , 2022-03-24)

#139

Jeg er selv beboer på Røsnæs, og kan på ingen måde se hvordan dette projekt skulle gavne røsnæs.

Michael Voss (KALUNDBORG, 2022-08-16)

#141

Naturen kan ikke bære dette anlægsprojekt og 500 turister ekstra på halvøen.

Merle Thestrup (Kalundborg, 2022-08-17)

#142

Området er ikke gearet til den ekstra trafik som et sådan center til skabe. Det vil skabe en masse forstyrrelse til skade for både mennesker og den unikke flora og fauna i området.

Ulrik Holskov (Kalundborg, 2022-08-17)

#144

Har selv valgt at have sommerhus på Røsnæs pga den unikke natur samt roen i området.
Projektet virker alt, alt for stort i forhold til området.

Helle Schrøder (Slagelse, 2022-08-21)

#145

Der tænkes kun i penge og forretning. Vi ødelægger den danske natur og hvad dertil hører. Vi er mester i kortsigtede planlægninger uden hensyntagen til hvad det betyder på den lange bane. Vi er i forvejen et fattigt land hvad natur angår...så derfor er dette projekt totalt NO GO...

Henrik Højland (Skælskør, 2022-08-21)

#148

Bevar den natur vi har tilbage

Christina Johansen (Frederiksberg, 2022-08-22)

#150

Jeg har sommerhus på Røsnæs

Maria Karlsen (Dragør, 2022-08-24)

#153

Alt for stor påvirkning/ belastning på den unikke natur og dyreliv. Støjgener ved øget trafik for nuværende beboere.

Helle Wermuth-Jensen (Frederiksberg, 2022-08-25)

#154

Løbesko, kajakker, cykler, biler og mennesker, så må ALT andet vige. Er ro, dyreliv, ren natur ikke længere populært og rentabelt for en kommune? For alles skyld; bevar Røsnæs som den naturperle den er.

Grethe Bendixen (Frederikssund , 2022-08-25)

#158

J

Lasse wiberg (Frederiksberg, 2022-09-05)

#159

Mere og vildere natur er vejen frem frem for, at fremme biodiversiteten, ikke mindre natur, hvor man har tænkt sig at fjerne alt liv, spm bla. er iblandt truede arter, i de søer der ligger i det pågældende område.
Hvad med det enorme vandforbrug, som er sted med så mange mennesker vil kræve, hvor skal vandet komme fra..??!!

Marianne Frisk (Kalundborg , 2022-09-21)

#162

Jeg er sommerhusejer på Røsnæs. Et feriecenter af denne størrelse vil ødelægge naturen og skabe for meget af alle former for forstyrrende trafik.

Hanne TORNØE (København, 2022-11-24)

#166

Regeringen siger, at at de vil bevare og beskytte naturen i Danmark.
I virkeligheden går de det modsatte.
Jeg går ind for at naturen i Danmark bevares.

Jens Jørgen Moosdorf (Korsør , 2023-03-31)

#168

Nu må vanviddet stoppe; ikke flere ødelæggelser af natur og forstyrrelser i fredelige områder.

louise turner (hårlev, 2023-04-03)

#170

Det er alt for belastende over for naturen

Henrik Gundersen (Kalundborg, 2023-12-06)

#176

Røsnæs er natur og stilhed - ikke et forlystelsescenter.

Ulla Davidsen (Charlottenlund, 2024-02-11)

#177

Fordi det konfektædende publikum tilsyneladende er villige til, at skylle babyen ud med badevandet.

Dette er en hed drøm for folk, der får dollartegn i øjnene og er villige til, at tivolisere ALT i den forfærdelige 'oplevelsesøkonomis' og 'ussel mammons' navn.

-Ikke for mennesker, der rent faktisk elsker naturen og kan finde ud af, at finde og nyde den selv, -uden, at få stoppet det ind med skeer.
Fx stilheden, dyre og planteliv og fraværet af mennesker !

Ninna Maria Slott Andersen (Holbæk, 2024-02-20)

#182

I EU har man lige besluttet at 20% af landjord i alle EU Lande skal være urørt.
Røsnæs er et af de smukke naturområder vi har i DK og lige nu er det smukke, og rigt på biodiversitet område ved Kalundborg presset af både en mulig motorvej og nu også et feriecenter.

Nej, lad os bevare den smukke natur - drop feriecenter, motorvej og lad Røsnæs bestå.

Lotte Jensen (Hvalsø, 2024-03-02)

#189

Jeg skriver under fordi Røsnæs rummer en helt særlig natur som er yderst bevaringsværdig.

Marianne Zimmermann (Kalundborg , 2024-04-06)

#191

Jeg mener ikke, at Røsnæs er egnet til den type bebyggelse.
En halvø, som er så smal som Røsnæs, har kun én direkte vejadgang = dobbelt op på kørsel til og fra badelandet ud over de mange, der allerede besøger Røsnæsspidsen i weekenden.

Birgit Jensen (Kalundborg , 2024-04-06)

#192

Jeg vil beskytte og bevare den unikke natur og det særlige miljø på Røsnæs.

Mikael Thomsen (Frederiksberg, 2024-04-06)

#196

Jeg kan se for mange udfordringer ved projektet:
Der er ikke lavet en miljø undersøgelse, vejnettet er ikke dimensioneret til hverken trafik på ågerupvej eller afkørsel på røsnæsvej (her skal graves i istidsbakke), dyrelivet generelt har nået max belastning af antal turister og flere dyrearter avler slet ikke på spidsen mere jvfr naturvejleder Morten lindhardt. Jeg ser slitagen og hvor stresset dyrelivet allerede er på private lodsejeres grunde mellem bjørnstrup og ulstrup på sydsiden grundet megen aktivitet på stier i perioden fra påske og frem til efterårsferie. Dyreliv og de sjældne blomster på de sydvendte kyster kan ikke bære et øget turist tryk. Vi skal i stedet for fokusere på flere faste beboere på Røsnæs der genererer overskud i brugs og som sætter deres børn i vores lokale skole og børnehave.
Endvidere er hverken vandværk eller rensningsanlæg dimensioneret til at kunne fordoble deres kapacitet mens en langsom øgning af almindelige helårs husstande i ulstrup over en årrække er realistisk og her ku jorden nær dyrehøj være oplagt at udvide ulstrup by til.

Marika pedersen (Bjørnstrup, 2024-04-10)

#197

Vi ska værne om den smukke natur og det rolige privatliv der er på røsnæs

Rene Hass (Ølstykke , 2024-04-10)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...