Nej til boliger på Nordmolen i Hundested
Kommentarer
#402
Bla fordi man ikke bare kan overhøre Halsnæs beboere og det bliver for de få og ødelægger det for de mange. Trist at i en social demokratisk ikke ser folket. Har nogen tænkt på hvilken indflydelse vejret kan ha på beboelsen vi har jo set hvad der kan ske derude.Michael Orup (Frederiksværk , 2019-12-30)
#406
Fordi jeg syntes det ødelægger det hyggelige i vores elskede lille byMathilde Månsson (Hundested, 2019-12-30)
#411
Det ikke er rimeligt at alt vores natur heroppe skal tilklistres med boliger som ingen her i området har råd til at bo i, lad os nu beholde vores havn i fredIrene Bjerregaard Olsen (Hundested, 2019-12-30)
#412
Jeg er inderligt modstander af byggeriet på nordmolen!carolina Lindström (Hundested, 2019-12-30)
#418
Mona jørgensenMona Jørgensen (Hundested, 2019-12-30)
#419
Jeg syntes det vil ødelægge det idylliske provins miljø. Har boet i Hundested i 17 år.Peter Trap (Hillerød, 2019-12-30)
#420
Jeg har hele mit liv boet i Hundested, det er den hyggeligste by og bebyggelse er fint, men boliger er ikkeTilde Højrup Jensen (Hundested , 2019-12-30)
#422
Et stort boligbyggeri på det sted vil ødelægge natur og miljø ved stranden og havnen. Hundested er tiltrækkende for en sommerhusejer som mig, netop på grund af det miljø.Mette Gottlieb (København, 2019-12-30)
#424
Jeg skriver under fordi, jeg synes havnen skal beholde sit gamle udseende og ikke plastres til med boliger og ødelægge havnen.Hannah Kjer (Hundested, 2019-12-30)
#428
Jeg skriver under fordi det vil ødelægge det fælles frie udsyn over havet og dermed forringe selve oplevelsen af Hundested by, hvis værdi netop er det åbne kig til havet samt åbne havnemiljø.Eva Lund (Blåmejsevej 6 3390, 2019-12-30)
#429
Det min gamle barndomsby og hele min familie bor der og det ville være enormt synd at ødelægge den smukke udsigtHeidi Thomsen (Hundested /Gilleleje , 2019-12-30)
#431
Jeg skriver under fordi, at der skal ikke være boliger nede på molen. Og det vil ikke passe ind i vores smukke natur i Hundested. Og alle skal jo ha ret til at se vandet, og det vil alle ikke få hvis man vælger at bygge nede påMolen. Hvis man mangler boliger så er der det grønne areal over for netto, der vil være masser af plads, også er det tæt på indkøbs muligheder, lægen og apoteket vil næsten blive ens nabo.
Michelle Zaar Hansen (Hundested, 2019-12-30)
#434
Jeg tror det vil ødelægge mere end det vil gavne.Liza Nielsen (Hundested , 2019-12-30)
#436
Jeg er bange for at boliger begrænser adgangen til molen som den er nu, hvor folk dagligt bruger området som samlingspunkt og til fritidsfiskeri i havnen og på molens siderOmrådet omkring gamle Veritas er en del af Hundestedernes sjæl og mange kører dagligt eller flere gange dagligt en “tur rundt havnen” for at se hvad der sker dernede
Havnen er byens hjerte og sjæl og i stedet for at bygge boliger synes jeg at man for en gang skyld skal tænke på os der bor her, beholde molen som den bliver brugt nu, som samlingssted for hundesteds beboere
Eva Rømer (Hundestef, 2019-12-30)
#440
Flytter til Hundested 1/3Michael Jørgensen (Græsted (Hundested 1/3), 2019-12-30)
#446
Nordpolen skal være alles og ikke ku for få boligejere.Mette Jacobsen (Hundested, 2020-01-02)
#455
Der er brug for åndehuller; alt skal ikke bebygges, hegnes ind og privatiseres. Det er kortsigtet politik. Byen har bedre af at have frie offenlige arealer — hvor borgerne kan udleve deres ret til byen og naturen.Anders Lund Hansen (Strandgade 51, 2020-01-04)
#456
jeg er enig i at der er mange bedre løsninger, end den sidst foreslåede med høje boliger.Kirsten Møller (Hundested, 2020-01-04)
#459
Jeg mener at normolen skal være rekreativt område for alle Halsnæs borgere, og ikke plastres til med kæmpe højt beton klods byggeri, for de få.Lotte Jørgensen (Frederiksværk, 2020-01-05)
#464
Byggeriet vil blive alt for højt og vil ødelægge Hundesteds bedste rekreative område , Trekant stranden. Desuden mister Hundested et FÆLLES område , som kunne blive afsæt for et projekt som gavnede byen . Boliger på Nordmolen vil højst sandsyneligt blive solgt til ikke erhvervsaktive folk, som har solgt boligen i Kbh el forstæderne og ønsker at trække sig tilbage. Der må forventes plejeudgifter til denne gruppe af beboere og ikke skatte udgifter.Bob Bøtker (Hundested, 2020-01-31)
#465
Arealet er unikt og kan bruges kreativt til glæde for borgere og sommer gæster.Bolig byggeri, her kan Hundestes kommune anvise andre arealer.
Niels Johansen (Hundested, 2020-02-09)
#467
Jeg frygter at havneområdet og miljøet vil blive ødelagt, som i så mange andre kystbyer.Niels Kristian Vengberg (Holte, 2020-02-12)
#469
Vi mangler en helhedsplan for by og havn, forat kunne vælge den bedste og rigtige løsning.
jørgen schiønning (Hundested, 2020-02-13)
#472
Jeg skriver under, fordi jeg grundlæggende er enig med forfatteren. En havn er efter min mening ikke til boliger, men til havneformål.Hans-Kurt Andersen (Hundested, 2020-02-13)
#474
ingen boliger i havnenbjarne kristiansen (hundested, 2020-02-14)
#475
Så længe den oprindelige lokalplan ikke overholdes, bør der ikke bygges på havnen, og da kommunen totalt har svigtet Hundested BY, kan havnebyggeriet kun forværre situationen som allerede er kritisk.Richardt Rolsted (3390, Hundested, 2020-02-14)
#476
Jeg synes der skal bygges noget på Nordmolen, der kommer flest til gavn. Noget der kan tiltrække turister, sommerhusgæster, som udflugtsmål og for borgere i halsnæs.Hvis det bliver til boliger, vil det “lukke sig om sig selv”.
Maria Haugaard Jensen (Hundested, 2020-02-14)
#478
Hundested havn kommer til at ligne andre havnebyer, som totalt har mistet sin charme på grund af byggeri, der ikke passer i omgivelserne. Det vil vi næppe få megen ros for.Aase Lind (Hundested, 2020-02-15)
#482
Stop det projekt omgående! Vi flyttede til Hundested i 2013 netop fordi vi satte pris på et levende havnemiljø. 9 år i Frederikssund - en by med et fuldkommen dødt havnemiljø - overbeviste os om, hvad man absolut IKKE skal gøre. Lyt til borgerne og tjen pengene på den lange bane fremfor at sælge kortsigtet ud. Halsnæs mangler penge. Ja. Men Hundested havn skal forblive unik og tilhøre borgerne. Alle borgerne. Det er bl.a. også dét turisterne, som skal lægge pengene på den lange bane, ønsker!Carina Rømer (Hundested, 2020-02-17)
#483
Fordi hundested ikke skal være Hellerupkresten jørgensen (Hundested, 2020-02-17)
#484
Fordi molen er et af hundesteds varetegnElse hillerup (Hundested, 2020-02-17)
#486
Jeg skriver under fordi, jeg vil bevare det rå og almindelige miljø ude på nordmolen, for alle mennesker.Jesper Kirkebye Andersen (Ølsted, 2020-02-22)
#488
Der er masser af plads til boliger andre steder, havnen skal bevares som havn og ikke fremstå som boligkvarter.Niels Borck (Liseleje, 2020-02-22)
#490
De er en torn i øjet, på bybilledet.Vibeke Frøslev Pedersen (Hundested, 2020-02-23)
#496
Ønsker området brugt til andre formål:Svømmehal, arktisk center, arbejdende værksteder med udstillingsmuligheder m.m.
Jørgen Børgesen (Hundested, 2020-02-23)
#498
Jeg skriver under fordi jeg er imod der bygges Huse i halvlanden meter hushøjde, det der i første gang var aftalt var jo i almindelig hushøjde....Mariane Pedersen (3390 Hundested, 2020-02-24)
#505
Det er for dumt at bygge så tæt på vand og dette er ikke Københavns havn, lad bare lidt af byen være uden at skulle skore lidt møntKai Eriksen (Hundested, 2020-04-30)
#508
Det er grimt og ødelægger udsigten!Birgitte Jerndorff (Charlottenlund, 2020-04-30)
#523
Indbyggere og turister burde kunne færdes på havnen uden der er private hjem . Hvad blev der af den gamle lov om at intet 8 meter fra vandkanten kan være privatSvanhild Clemen Hansen (København , 2020-06-09)
#526
Jeg er opvokset i Hundested fra dengang der lå fiskekuttere og tøffedeDen havn er for alle og ikke til boliger
AnnieZette Andreasen (Frederiksværk, 2020-06-09)
#529
Jeg syntes ikke at det har en plads i den skønne udsigt.Kasper Johansen (HUNDESTED, 2020-06-09)
#536
Jeg er født og opvokset i Hundested og synes ikke byen skal begå samme fejl som andre havnebyer og plastre den til med boliger for de få udvalgteLena Hellstrøm (Horsens , 2020-06-09)
#538
Jeg ikke syntes der skal boliger op,men det skal være et rekreativt område.Michael Delpierre (Hundested, 2020-06-09)
#540
Nordmolen skal være åben for alle - og dermed basta...Karin Jensen (Hundested, 2020-06-10)
#543
Usmageligt, profitorienteret Projekt , som for bestandig vil ødelægge Hundesteds identitet og nærmiljø!!Nicolai Kjølsen (Hundested, 2020-06-10)
#545
Fordi jeg bla. har set Holbæk og i Københavns syd havn ødelagt af boliger på havn molen, og stop adgang for de lokal som for mange år sider bygget og brugt den daglig i deres erhverv.Micharl Rasmussen (Frederiksværk, 2020-06-11)
#551
Jeg har valgt at skrive under, fordi projektet kun vil være skønt for få og bestemt ikke skønt for flest samt ødelægge meget af havnens og områdets naturlige tiltrækningskraft.Zacharias Jensen (Frederiksværk, 2020-06-12)
#559
Der er nok havne der er tilbygget og ødelagt det vil blive en øjenbæ hvis der bygges. Pas nu på vores natur. Vådområdet ud for havnen er et "natura 2000 område".Kurt Jensen (Lynæs, 2020-06-13)
#568
Jeg synes, det er virkelig synd at arealet ikke bliver brugt til noget som kan puste liv i det fine miljø, der er skabt med butikker mv på havnen. Et areal som kan komme alle tilgode og forskønne området. For eksempel et grønt område, træer, Cafe m udlejning af kajakker og subbords.Karina Helsted Moe Ved Skansen 10 (Hundested, 2020-08-13)