Fraværs procenten i gymnasiet er for højt

Kommentarer

#1801

Jeg skriver under fordi at det ikke kan være rigtigt at elever skal straffes hårdere og hårdere med fravær, for at være mennesker og særligt ikke når lærer, som også kommer forsent ret tit, ikke får nogen som helst straf for det. Ude på en arbejdsplads bliver du formodentlig ikke ret mange steder trukket i løn, fordi du kommer forsent eller lige skal på toilettet. Og man skulle have lov, hvis ikke næsten ret, til at have et par sygedage, uden at komme til samtale og risikere at blive smidt ud.

(9000 Aalborg, 2018-11-10)

#1810

Jeg synes, at det er latterligt! Der er ingen grund til, at lave denne regel om, at man kun kan få 100% fravær, og ikke kun 50%! Det gør da kun eleverne endnu mindre motiveret, til at komme i skole, hvis de er en smule forsinket. Lige pludselig er det meget fagligt, som man er gået glip af, da man måske har været til læge, sovet over sig osv, også ikke har mødt op efterfølgende, da det egentligt ikke kan betale sig! Man er jo stemplet som fraværene..

(Silkeborg, 2018-11-10)

#1816

Jeg skriver under her fordi jeg er meget enig. Jeg er træt af stress, og faktisk så ka jeg ikke engang få lov til at meditere før lektierne så jeg i det mindste får lidt fred i mig selv. Det får jeg ikke lov til fordi der er så mange lektier at der ikke er tid til set. Jo mere meditation jo mere går tiden som jeg kan bruge på lektier. Så ikke engang tid til sig selv har man ikke mere, og tid til sig selv er MEGET vigtigere end uddannelse udefra min mening.

(Søborg, 2018-11-10)

#1817

De regler og stramme forhold på uddannelserne er fuldstændig uretfærdigt og latterlige. Jeg kan IKKE færdig gøre en uddannelse netop fordi jeg lider af angst i flere former og ADHD og jeg har let ved stress og depression . Så den konstante press fra en uddannelse har skubbet mig ud over kanten flere gange ! Jeg er 23 og jeg har ingen uddannelse ikke i nærheden af en fordi det umuligt for mig at gennemføre med mine problemer. Jeg nægter at gå ned på mit helbred eller går ned med flaget igen fordi jeg skal trækkes igennem de ting for at få en uddannelse.
Derfor har jeg valgt et job der gir penge til en uddannelse jeg gerne vil som ikke kræver jeg skal have haft matematik på a eller dansk på a eller kræver jeg skal igennem en uddannelse med de latterlige stramme regler

(Ikast, 2018-11-10)

#1824

Jeg er enig og føler mig også tit stresset af de lange skoledag!

(Hjørring, 2018-11-10)

#1828

Jeg skriver under fordi jeg selv går på gymnasiet, og jeg mærker dagligt det her pres med fravær..

(2670 Greve, 2018-11-10)

#1844

Vil bare gøre, at man ikke møder op, hvis man er lidt forsinket

(Roskilde, 2018-11-10)

#1854

Fordi jeg selv er og bliver ramt af det her og jeg er enlig mor, jeg har ikke tid til alle de lektier hver dag

(Kerteminde, 2018-11-10)

#1855

Fordi alt det her er med til at give børn og unge stress der medfører til angst. Flere og flere bliver ramt af det, og børn og unge mister hurtig troen på dem selv med det nederlag så tidligt i livet..

(Kolding , 2018-11-10)

#1858

Jeg fik over 6 % for to syge dage

(Struer, 2018-11-10)

#1860

Jeg skriver under fordi hun har ret

(Glumsø, 2018-11-10)

#1863

Jeg selv de gymnasieelev og jeg gør virkelig mit bedste for at gøre det godt i gymnasiet og følge godt med osv. Jeg prøver endda at gøre det så godt jeg stresser en lille smule over det når man også har arbejde, fritidsaktiviteter og et socialt liv jeg skal se til. Derfor syntes ikke skolesystemet burde strammes ydeligere

(Assens, 2018-11-10)

#1875

Jeg har valgt at skrive under, da jeg selv oplever de sammeproblemstillinger med at få det hele til at gå op i en højere enhed.

(Nørresundby, 2018-11-10)

#1881

Fordi jeg er en elev der ikke kan se hvordan denne opstramning ville kunne hjælpe på nogen positiv måde

(Solrød Strand, 2018-11-10)

#1883

Det skulle gerne være muligt for de unge at lære noget, mens de er i skole. Er man stresset pga. lange skoledage, mange lektier og risiko for for meget fravær, bare fordi man skal på toilettet, er ikke lige befordrende for læring. Hav nu tillid til de unge, og respekter dem. De vil jo gerne lære, men ikke alle lærer, ved at sidde klistret til en stol, 8 timer om dagen. Gør undervisningen mere interessant, så skal de unge nok komme i skole.

(Greve, 2018-11-10)

#1884

Fordi jeg ikke kan være andet end enig, jeg går nu i 1g og kan allerede mærke den stressede dag.

(Skanderborg, 2018-11-10)

#1885

Jeg skriver under fordi undervisningsministeriets burde behandle os som mennesker, og ikke robotter.

(Gandrup, 2018-11-10)

#1889

Jeg er enig.

(Aarhus, 2018-11-10)

#1892

Elever(kursister) på VUC Nordjylland i Aalborg, blev alle med 25% fravær, i bare 1 fag minimum, kaldt til “udstilling” og tvunget underskrift af studieaktivitetskontrakt af uddannelseschefen UDEN individuel samtale om hvad det “høje” fravær evt kan skyldes derhjemme med tilegnet studievejleder (hvor mange brande man har der skal slukkes) - dovenskab fra ledelsens side, selvom VUC generelt har elever med højt fravær men der går også mange med behovet at kunne have lidt fravær fx med 2-4 børn... Og ja dem der fortsætter fraværet bliver jo sorteret fra alligevel.. Vi fik på baggrund af det hele og vide at det var pga ministeriet ikke vil betale SU til folk som ikke er studieaktive.. Men sådan har det altid været så mere en form for undskyldning for deres dovenskab

(Aalborg Øst, 2018-11-10)

#1904

Har en datter der går i 2.g og er meget pligtopfyldende. Hun er ved gå ned med flaget pga alle de afleveringer og sene dage. Hun når ikke at få sin første aflevering rettet, inden den nye skal afleveres, det er demotiverende, hvis man gerne vil yde sit bedste.

(Solrød, 2018-11-10)

#1909

Jeg underskriver fordi jeg selv går i gymnasiet på andet år lige nu. Det at strammer op på fraværet før alle mere stresset og i forvejen har den nye gymnasie lov gjort at vi har alt for mange timer

(Tylstrup, 2018-11-10)

#1911

Jeg selv er en gymnasieelev, og det påvirker mig vildt meget.

(Valby , 2018-11-10)

#1912

Jeg fuldstændig enig

(Herlev, 2018-11-10)

#1915

Mange elever fra gymnasiet går ned med stress pga fraværsprocenten. Du må have maks 10% for året og i løbet af 3 sygedage har du allerede 7,10%. Det synes jeg der skal laves om på. Der skal være mulighed for at kunne have sine sygedage uden at blive bange for, at fraværet bliver for højt. Det skal være muligt at have sine fridage, så man ikke går ned med stress og det skal være muligt at kunne følge lægernes anbefalen; at gå hjem under dynen og slappe af, i stedet for at tage i skole og smitte alle andre.

(Gislev, 2018-11-10)

#1920

Jeg skriver under fordi det er en latterlig lov der kun kommer til at få negative følger for unge studerende mennesker.

(Rødovre, 2018-11-10)

#1921

Jeg selv er ramt af den nye lov

(Hirtshals, 2018-11-10)

#1924

Jeg støtter hendes mening!!!

(Tørring, 2018-11-10)

#1926

Jeg skriver under fordi jeg selv er en gymnasieelev på 2. År, som i forvejen føler et pres jeg ikke kan overskue i hverdagen. Hvis dette kommer til at gå igennem, så vil mange flere unge bukker under for stress og pres i skolen. Det er at skyde sig selv i foden, og det er så idiotisk at det er helt uhyggeligt.

(Næstved, 2018-11-10)

#1930

Jeg selv går i gymnasiet og ved hvor hård det er. Og jeg er 100% enig at den regl er for hård og ikke er godt for os elever

(Regstrup, 2018-11-10)

#1931

Jeg skriver under fordi jeg selv er studerende og, fordi jeg synes de politikere burde stå i vores sko, sådan som systemet er nu. Vi er ikke Kins, og det bliver vi aldrig

(Næstved, 2018-11-10)

#1932

Jeg skriver under, fordi jeg kender det selv og synes det skal stoppe

(Aabenraa , 2018-11-10)

#1938

Jeg har en søn der skalpå gym i næste år. Jeg er selv psykisk ramt og ved præcist hvordan det er at føle sig ring. Vores børn er vores fremtid og de må gerne være rask nok til at betale lønnen til ministerne i fremtiden.

(8585, 2018-11-10)

#1939

Urimligeligt lavt fraværsprocent, hvad hvis en elev er syg 5 dage med influenza??? Bliver eleven smidt ud af gymnasiet

(Køge, 2018-11-10)

#1941

Det skal ændres. Det er simpelthen for hårdt at gå i gymnasiet. Man mister motivationen, fordi det er så hårdt, og med så mange afleveringer, lektier samtidig med alt andet.

(Aalborg, 2018-11-10)

#1942

Folk vil udeblive helt fra timerne hvis de i hat 100% fordi de kommer lidt for sent eller skal på toilettet.
Vi har i forvejen en for stram fraværsprocent
Vi kan ikke altid få tid til læge osv udenfor skolen - det er ikke vores skyld!!
Vi unge er i forvejen meget i skole og har ingen tid derhjemme heller pga skole opgaver og lektier. Vi har stort set ingen fritd mere og vi går næsten alle ned psykisk og fysisk over det store pres der allerede er.
Vi får stress fra fravær i forvejen og det er snart det eneste vi tænker på. Folk kommer syge i skole og smitter andre fordi de er bange for fravær.
NEJ TIL DET NYE FRAVÆRS FORSLAG !!!!!

(Assens , 2018-11-10)

#1943

Fordi jeg som elev på den statslige kostskole, Sorø Akademis Kostskole, godt kan genkende problemerne der kommer med stramninger af fravær. Det er meget mere overskueligt at lave sit arbejde når man ikke skal tænke på det. Jeg går på universitetet nu, og det at der ikke bliver gjort fravær, tager rigtigt meget af stressen, hvilket også har resulteret i markant bedre karakter på universitetet, end i gymnasiet.

(Esbjerg, 2018-11-10)

#1944

Uvm er LORT

(Nørresundby, 2018-11-10)

#1946

Jeg støtter ikke denne nye stramning på nogen måde.

(Silkeborg, 2018-11-10)

#1947

Det er forrykt

(Odense S, 2018-11-10)

#1954

Jeg skriver under fordi jeg selv går på en stx gymnasiel uddannelse i 2.g og det er rigtig hårdt i forvejen med alle de lektier, afleveringer og lange skoledage.
Det ærger mig meget hvis systemet bliver sådan som det gør med fraværet..
Mvh
Mikkeline Linnesø.

(Valby , 2018-11-10)

#1960

Fordi nok er nok. Lad nu de unge mennesker få ro til at studere.

(Grenaa, 2018-11-10)

#1961

Jeg har selv har været nede med stress i 3.G — bl.a. pga min fraværsprocent. Jeg havde 0% skriftligt fravær alle årene og intet fravær de første to år, men alligevel skulle jeg til samtale og fik en skriftlig advarsel; Gymnasiet knækkede mig.

(Haderslev, 2018-11-10)

#1963

Jeg skriver under fordi jeg selv går på et gymnasium (Vestfyns Gymnasium) og syntes at det er stramme regler prikke fair regler

(Odense SV 5250, 2018-11-10)

#1966

Fordi jeg er enig i at unge og fremtidens unge, som skal på gymnasiet og handelsskolen, sksl have en chance for at have et liv og fritid ved siden af sit studie, og ikke blive presset ud i alt for mange ting, som kan ende med stress fordi de unge ikke får lov til at slappe lidt af

(Esbjerg , 2018-11-10)

#1967

Jeg giver hende 100 % ret

(Kbh-v, 2018-11-10)

#1971

Jeg skriver under, da jeg selv har en bus der holder i en utrolig lang kø hver morgen - og det er uforudsigeligt hvornår bussen er fremme ved skolen.

(Søften, 2018-11-10)

#1975

Jeg er enig i det det er blevet skrevet og synes at dem der laver reglerne skulle prøve at se hvordan vi har det og indse at vi er mennesker og ikke robotter før de strammer flere åndssvage regler, de ville jo hellere ikke synes det var fedt hvis de her regler ramte deres arbejdsplads

(Nørre Vissing , 2018-11-10)

#1991

Jeg har næsten ikke tid til at tage til amerikansk fodbold, hvilket jeg spiller på høj plan med landsholdet, og har en lys fremtid, men det er i ved at tage godt fra mig.

(esbjerg, 2018-11-10)

#1997

Det er fuldstændig åndssvagt, vi kan tage ansvar for os selv og vores handlinger og det er op til os om vi vil tage uddannelsen seriøst... og så skal de bare lade vær med at behandle os som 2 årige der skal til at lære at spise med kniv og gaffel

(Vejle, 2018-11-10)

#1999

Jeg skriver under fordi jeg er fuldkommen enig med det der bliver sagt angående for stramme regler

(Bagsværd , 2018-11-10)