Din patientsikkerhed - din underskrift

Kommentarer

#2

Jeg er helt enig i, at det er et meget stort problem, at man vælger den lette og billigste løsning på bekostning af 300.000 patienter, der stort set alle føler sig som fysisk, og ikke som psykisk syge.

Hanne Holst Rasmussen (Aarhus, 2016-12-06)

#6

Jeg har i mange år lidt af "irriteret tyktarm, funktionel lidelse".
Det viste sig dog, at jeg har svær frugtosemalabsorption, som sidder i tyndtarmen. Jeg er i praksis symptomfri på 6. år idet jeg har gennemført et eliminationsprogram i den australske Low FODMAP Diet og følger den deraf følgende anvisning på forebyggelse.

Bente Jarmon (Svinninge, 2016-12-06)

#7

Fysiske lidelser ikke skal gøres til psykiske lidelser

Bodil Grundflod Jakobsen (Silkeborg , 2016-12-06)

#12

Der mangler personale og der skal forhandles vedr. Medicinpriser

Birgit Irene Olsen (København Ø, 2016-12-06)

#14

Jeg skriver under fordi jeg ikke mener funktionel lidelse er nogen reel dianose. Desuden mener jeg ikke behandlingen mod disse funktionelle lidelser fører nogen som helst bedring med sig. Tværtimod er det mangel på respekt for det enkelte menneske med en reel fysisk sygdom.

Kirsten Birgitte Jensen (Viborg , 2016-12-06)

#16

Funktionelle lidelser er dybest set et bedrag, en diagnose som er opfundet af nogen smarte psykiatere, som har fundet en levevej ved at behandle en mængde fysisk syge borgere med psykiatriske 'behandlinger', som ikke virker på fysisk sygdom.

Bente Stenfalk (Odense, 2016-12-06)

#17

dårliger menneske syn findes bare ikke.

Bente Jilsø (Brønshøj, 2016-12-06)

#21

Min datter har kroniske svære symptomer efter Hpv vaccine, der IKKE anerkendes af sundhedsvæsnet.

Kasja Ørbæk Jensen (Ulstrup, 2016-12-06)

#26

Jeg er diagnostiseret med funktionel lidelse og ellers blevet bedt om at stille mig tilfreds med dette, uagtet jeg er overbevist om at have me. Dette har der hos egen læge og andre udredningsforløb i sundhedsvæsnet ikke været taget til efterretning.

Viktoria Kjærgaard Sivertsen (Frederiksværk, 2016-12-06)

#28

Jeg skriver under, fordi jeg er enig med forfatteren af dette andragende samt fordi jeg har mistet 2 pårørende, hvis kræft ikke blev opdaget i tide, fordi deres praktiserende læger hvilede i den funktionelle hængekøje.

Hvis den egentlige diagnose hører under sjældnegruppen, så kan flere medlemmer af samme familie ende med at blive fejlbehandlet med den ekstra belastning, som dette er - også for de pårørende.

Kræftens Bekæmpelses rådgivning har udtalt til mig, at der er visse patienter (herunder fra sjældnegruppen), der kommer i klemme.

Det er ikke nødvendigt at have begrebet "funktionel lidelse". Det er skjult patientprioritering. De funktionelle lidelser krænker borgernes patientsikkerhed, rettigheder og retssikkerhed, og derfor skal brugen af de funktionelle lidelser helt forbydes.

Annelise Lauridsen (Holstebro, 2016-12-06)

#31

Jeg skriver under fordi jeg selv har mærket konsekvenserne af, at få en diagnose indenfor funktionelle lidelser og blive fejlbehandlet.

Maria Frost (Herning, 2016-12-06)

#35

jeg som fysioterapeut mener at ideen "funktionelle lidelser" er til skade for mange patienter

Lisbeth Lund (2920, 2016-12-06)

#36

Hvis man går i dybden med den biomedicinske evidens, er man ikke i tvivl om at ME er en meget alvorlig fysisk sygdom. Det er slået helt fast i internationale biomedicinske ME-kredse. Da ME-patienter ikke kan tåle GET, risikerer de at blive fejlbehandlet i DK.
WHO godkendte fysiske sygdomme hører ikke til i psykiatrien, men skal indplaceres i somatisk regi.

Vibeke Vind (Værløse, 2016-12-06)

#37

begrebet funktionel lidelse er og bliver et forskningsbegreb og ikke en internationalt anerkendt diagnose

Esben Gustavussen (Nordby, 2016-12-06)

#44

ER udelukkende fysisk syg udelukkende fysiske diagnoser og fysiske speciellægeerklæringer - men fik et ressourceforløb udelukkende med psykiatriske tiltag for noget jeg ikke fejler og gennemgik oven i købet en flere timers lang psykiatrisk undersøgelse inden rehabiliteringsmøde hvor resultatet 100% var frifindelse af al psykisk samt frifindelse for depression!

Susanne Danielsen (Millinge, 2016-12-06)

#53

Jeg skriver under, da jeg har småkarsygdom.
Jeg kan konstatere, trods flere års kamp for at patienterne bliver taget alvorlig når patienterne kommer med deres symptomer, får flere og flere hjertekarpatienter at vide de har en funktionel lidelse eller patientens praktiserende læge opfordres af kardiologen til at henvise patienten til Forskningsklinikken for funktionelle lidelser, selvom patienterne ikke får en tilstrækkelig udredning inden de bliver stemplet som psykisk syg, trods langvarige fysiske symptomer på hjertekarsygdom.

Rita Nielsen (8700 Horsens, 2016-12-06)

#57

Så enige.

Anja Dyrholm Sørensen (Esbjerg , 2016-12-06)

#60

En nær ven er ramt af ME og mødes af systemet med hypoteser om at det er psykosomatisk.

Kira Dyhr (Vejle, 2016-12-06)

#64

Har i årvis kæmpet med fibromyalgi og migræne. Det er ikke pskykiske lidelser

Milene Hansen (Jægerspris, 2016-12-06)

#69

Jeg skriver under fordi, at jeg er smerteramt Whiplash patient!
At skulle gennem Danmarks system med kroniske sygdomme, kræver virkelig stærke mennesker, og at disse også har sit bagland med sig til daglig støtte, for at kunne overleve i dette system! Det er rystende at se og høre om hvordan mine ligestillede sygemeldte mennesker bliver kastet rundt i manegen, for så at ende på kontanthjælp!!
Jeg håber på bedre vilkår for de syge mennesker i DK!

Henny Rohde (Nordborg, 2016-12-06)

#70

Jeg selv har fibromyalgi, det tit bliver betegnet som en funktionel lidelse trods et sygdoms nr hos WHO

Mia Sandahl Pedersen (Tommerup, 2016-12-06)

#73

Jeg er hpv bivirkningsramt, og ikke vil have trukket ned over hovedet at det er "funktionelle lidelser", når det ikke har noget med det at gøre.

Zenia Kronbo hvid (Hadsund, 2016-12-06)

#75

Jeg underskriver fordi psykiatrien som den praktiseres i DK, skal nedlægges, og nytænkes. For mange får medicin, der invaliderer på for tvivlsomt et grundlag.

Marianne Lassen (Silkeborg, 2016-12-06)

#80

Har piskesmæld på 1 år den 16 december år 2016 .

Annette Bertelsen (Jyllinge , 2016-12-06)

#81

Jeg har selv været med i køen for anerkendelse af ex. ME (kronisk udmattelse syndrom)

Inge Gregersen (Uldum, 2016-12-06)

#82

Det er vigtigt for oplysning ......

Margit Wøldike (Maribo , 2016-12-06)

#86

Jeg skriver under, fordi jeg er en af dem, der i de sidste 5 år har kæmpet og kæmpet imod Jobcentres vedholdende forsøg på at flytte fokus væk fra mine veldokumenterede fysiske handicap I knæ og ryg efter en trafikulykke og over på psykiatriske diagnoser, som min egen psykiater ikke finder belæg for.

Jane Pihlmann (København , 2016-12-06)

#89

De fysiske lidelser folk har måikke negligeres under en hat, der giver kommuner mulighed for at holde borgere i uhensigtsmæssige jobprøvningsforløb og som fastholder dem på laveste indkomst. Belastningen på borgeren har vidtrækkende konsekvenser.

Sisse Hahn (Vejle, 2016-12-06)

#90

Jeg skriver under fordi min datter har bivirkninger fra HPV og derved har jeg erfaret, hvor svært det er at blive taget alvorligt at lægerne når man mistænker HPV vaccinen. Og så længe de lægerne tror på funktionel lidelse, så slipper f.eks. medicinalfirmaerne for at tage et ansvar.

Pia Brodersen (Horsens, 2016-12-06)

#91

Jeg selv har et par af disse diagnoser. Psykologer merer ikke jeg er psykisk syg hvilket hverken jeg selv min familie, eller læger heller ikke mener jeg er . Term er en bombe under sygdomme

Mette Pilgaard (Nr.Nebel, 2016-12-06)

#95

Jeg er modstander af funktionelle lidelser.
Modstande af at mennesker med fysisk lidelser, bliver tvunget til en psykisk behandlings form.. En diagnose som jobcentrene misbruger, så mennesker kan holdes fast på de billigste ydelser. Og bliver psykisk mishandlet i årevis, da psykisk efter jobcentrenes metoder altid kan behandles. Mange må gå fra hus og hjem, fordi de ikke kan få den rette behandling og hjælp fra jobcentret.

Irene Justenborg (Låsby, 2016-12-06)

#98

Min datter også har fået netop den i sin journal - i mgl af bedre og konkret viden/diagnose fra deres side og uden at foretage flere undersøgelser der evt vil kunne afklare hendes situation.

Nadja Ferid (Herlev, 2016-12-06)

#100

også jeg føler at min patientsikkerhed er truet.

Jette Johansen (Næstved, 2016-12-06)

#102

Jeg er psykolog og meget uenig med de folk, der står bag "Funktionelle Lidelser".

Dorte Dalsgaard (8270 Højbjeg, 2016-12-06)

#114

Det har min interesse

Birthe Birk (3000 Helsingør, 2016-12-06)

#120

det er det riktige at gøre!!

Vigdis Lysne (Skanderborg, 2016-12-06)

#121

Jeg skriver under fordi jeg er stærkt bekymret alle patienters sikkerhed! og udviklingen i det danske sundhedssystem!

Janneke Malou Toft Bjerregaard (Helsingør, 2016-12-06)

#125

Min datter blev vaccineret for HPV og er hårdt ramt. Hvis ikke vi havde insisteret og holdt fast ville det have blevet fastlagt som "funktionel lidelse". Heldigvis kom hun på Frederiksberg sygehus og er i et forløb derude.

Susanne Lund (Køge, 2016-12-06)

#130

Jeg synes det er uanstændigt at diagnosticere fysiske lidelser som værende psykisk

Dorthe Jakobsen (Gistrup , 2016-12-06)

#137

Jeg ønsker et sundt sundhedssystem

Maria Henriksen (AARHUS C, 2016-12-06)

#139

Min datter har bivirkninger efter HPV-vaccine

Tommy Rasmussen (Bramming, 2016-12-06)

#143

Det har intet med handlekraft at gøre at strø psykiatriske diagnoser ud over syge og skadede mennesker.
Sålænge man gør det kommer vi aldrig nærmere den dag, hvor man tager ansvaret på sig og finder de virkelige grunde til de symptomer, som patienterne har.
Man må bide hovedet af al skam og indrømme, at nogle af forklaringerne findes i udlandet.

Mit ønske er bla. funktionelle skanninger af folk med nakkeskader efter whiplashbevægelsen.
Det udføres i udlandet. Ligesom man opererer for nogle af de skader man finder.

Marianne Hansen (Slagelse, 2016-12-06)

#149

Min datter er indberettet med HPV bivirkninger

Maria Bundtofte (Ishøj, 2016-12-06)

#155

Jeg skriver under fordi det er rystende at mange alvorlige sygdomme/lidelser kan puttes i en fælles betegnelse som funktionelle lidelser, som for mig er en flydende udefinerbar psykisk tilstand.

Wilma Clausen Clausen (Nyborg, 2016-12-06)

#161

Det er umenneskelige vilkår syge mennesker bliver udsat for.

Susanne Stubberup (Århus, 2016-12-06)

#163

Jeg skriver under fordi jeg ikke ønsker at risikere en fejldiagnose pga. nogen gale psykiatere har opfundet et begreb som er totalt uden evidens og relevans for lægefaglig viden om sygdomme og behandling.

Steen Asbjørm Andreassen (Kolind, 2016-12-06)

#166

jeg gerne vil støtte

lone jensen (bjerringbro, 2016-12-06)

#174

folk lider ikke af funktionele lidelser, men folk lider af bivirkninger fra produkter som læger ville ikke raportere til myndigheder for frygt at de ville får skylden. fordi psykiatrene skal finde sig noget bedre at lave

Madalina Breten (Hellerup, 2016-12-06)

#179

Efter 11 år med diagnosen Parkinson er der neurologer der forsøger, at overbevise mig om, at jeg ikke har Parkinson men at det er funktionelle lidelser.

Allan Bergholt (Herning, 2016-12-06)

#184

Jeg skriver under fordi lægeetaten ikke uimodsagt med et pennestrøg gør folk psykisk syge!

Joan Graakjær (København, 2016-12-06)

#186

Jeg lider af lavt stofskifte, og har kæmpet i årevis for korrekt diagnose og behandling.

Birthe Jacobsen (Horsens, 2016-12-06)

#188

Det er det rene vanvid de har gang i

Trine Møller-Hansen (Ruds vedby , 2016-12-06)

#196

Jeg har diagnosen fibromyalgi og ingen psykiske problemer. Min sygdom er rent fysisk .

Maj-Britt Bertelsen (Aalborg , 2016-12-06)

#199

Sygdommene under samlebegrebet Fynktionelle lidelser er ikke psykiatriske

Bente Schibye (Ballerup, 2016-12-06)

#200

Folk skal have den rigtige dianose, ellers får de den forkerte behandling og dermed ender med at få en psykisk lidelse

Kurt A. Nissen (Slagelse, 2016-12-06)