SÆFØLI SKAL VI HA´ ET KUNSTMUSEUM I FREDERIKSHAVN

Kultur- og Fritidsudvalget i Frederikshavn Kommune har bebudet besparelser på tilskuddet til museet på hele 75%. Det er 581.000,-.

Kroner vel at mærke!

Tal kan bruges til mange ting. Man kan regne med dem, men man kan også bruge dem til at tænke med: For eksempel er tallet 1443 (skriver ettusindefirehundredeogtreogfyrre) præcis 75% af det antal kunstnere, som museet har udstillet igennem årene.

Er det ikke i sig selv tilstrækkeligt til, at man som politiker bør prioritere et kunstmuseum i en by og en kommune af Frederikshavns størrelse?

En by er et befolket sted, hvor man både kan gå til koncert, i biffen, spise god mad, se håndbold og ishockey, tage i svømmehallen OG gå på kunstmuseum!

Der er ingen tvivl om, at kulturområdet skal spare - det er pålagt af kommunalbestyrelsen – men i de følgende uger og måneder vil vi gøre alt for, at besparelsen bliver RETFÆRDIG og PROPORTIONAL.

Det kan du hjælpe med!!!

Vi skal påvirke politikerne og mobilisere den støtte, der er blandt borgerne i kommunen. Utvivlsomt sidder der en håndfuld i ekkokammeret og synes, at man bare skal ”lukke l****t”, men der er også virkelig mange mennesker, der igennem tiden har haft – og fortsat har – gode oplevelser på museet. Og med kunst i det hele taget!

Det gælder f.eks. de 100 mennesker, der dukker op til en fernisering og føler sig berørt!.

Eller Signe og Karla, der har deltaget i vores projekt Unge Kunstnere (som i øvrigt er støttet af Statens Kunstfond): Signe vil være kunstner, Karla vil være filminstruktør - og hvem ved om de bliver de næste Anna Ancher og Susanne Bier???)

Et kunstmuseum er en berigelse for en by! Intet mindre!!!

Så giv din støtte lige her med en kragetå/afkrydsning

SÆFØLI SKAL VI HA´ ET KUNSTMUSEUM I FREDERIKSHAVN    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift SÆFØLI SKAL VI HA´ ET KUNSTMUSEUM I FREDERIKSHAVN tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.