Reklamer for gambling burde være ulovligt

man burde ulovliggøre reklamer for online gambling, ligesom det er ulovligt at reklamere for cigaretter og tobak.

Siden 2005 er antallet af ludomaner steget med 60% ( af de tilfælde som man kender til og dem som har søgt behandling ) og tallet er støt stigende, dag for dag.

Det kan få store personlige konsekvenser, når spilleafhængigheden får overtaget. Bundløs gæld, skam, social isolation, brudte bånd og ødelagte familier.

Reklamerne er heller ikke så meget for at gøre gamle spillere opmærksom på at det eksistere, men de prøvet at bondefange nye spillere ind i det helvede det kan være, og skabe en ny generation af ludomaner som går efter den hurtige gevinst.

Har selv prøvet at vinde en stor gevinst da jeg spillede, men tabet ved at være ludoman er meget større, både fysisk og psykisk, og man bliver draget ud af virkeligheden, og svigter alt omkring sig og mest af alt sig selv gang på gang.

Spillestederne ligger dog så " fint " en tekst i bunden til når man bliver fanget, om hvor og hvordan man kontakter centeret for ludomani, det står dog ikke ligefrem iøjnefaldende. De fleste af stederne har også deres kontor elelr hvad det hedder på Malta så de kan være ligeglade med at betale skat til Danmark fra det de indtjener.

Ludomani er en sygdom som sidestilles med alkoholisme og narkomaner, og behandligsformen som de bruger på center for ludomani er den samme, de 12 trin i minesotakuren.

Håber det giver mening og at mange vil støtte op om det her, så vi kan beskytte vores familie og venner for et liv som meget få for noget ud af, andet end bekymringer.

til sidst linket til center for ludomani hvis man har problemer eller kender nogle som har det ( da de også hjælper pårørende ), og de hjælper både personligt med samtaler amt telefonisk rådgivning om hvad man kan gøre, og hvordan man kan hjælpe en person som er " fanget "