Ophæv forbuddet mod hunde i vandet ved strande med blåt flag

250 strande i Danmark er nu lukket for hundebadning
- Lad os stå sammen og få stoppet dette tåbelige forbud

Bureaukratisk tåbelighed hos Friluftsrådet
Hele begrundelsen for forbuddet ligger i, at vi skal kunne være med i den internationale miljømærkningsordning jf. Friluftsrådet - som er dem der uddeler de blå flag til kommunerne. Som sådan kunne det mere tyde på en hurtig bureaukratisk beslutning end noget der har bund i virkligheden. I Sverige har man også blå flag ordningen, men her håndhæver de pt ikke ordningen.

Hvorfor prioriteres der ikke på et større billede
Det er Verdenssundhedsorganisationen WHO, der står bag en undersøgelse der skulle vise, at antallet af E. colibakterier i badevandet stiger, hvis hunde bader i det. Udledning fra landbrugsindustrien og skibstrafikken er åbenbart alligevel ikke de store syndere :). Lad os nu prøve at fokusere på det vigtige i vores miljø prioritering.

En løsning uden så meget mening
Du kan altid bade på nabo stranden, og dermed virker det en smule uden mening, da vandet jo unægtelig ikke har nogle grænser.

Hvad kan vi gøre sammen ?
Vi, som hundeejere, bør råbe op i den her groteske sag. Vi har i første omgang tænkt os, at indsende alle disse underskrifter til det danske Friluftsråd. Om de har tænkt sig at tage hensyn til alle os naturelskende hundeejere, må tiden vise.

Kontorhundene Duke og Khaja i deres lille blåflag protest :)

OLIVER'S