Opbakning til at huset Gummerup videreføres i sin nuværende form

Høringssvar angående Huset Gummerup

Vi er en gruppe forældre, der har kommede skolebørn som skal starte 2021.

Imellem disse forældre er der tilflyttere fra større byer, som har valgt Assens kommune til, da lokale tilbud som Huset Gummerup er attraktive.
Vi mener at mindre skoler har en helt særlig position og værdi, og står som et stærk og unikt tilbud i forhold til store skoler, hvor klasserne ofte vokser sig store – For store ift børns tarv og indlæring.
Hvis Huset Gummerp ikke videreføres, så vil et godt og værdifuldt alternativ, til postnummerets anden store kommunale skole, gå tabt, og det vil i sidste ende give anledning til, at den nuværende positive tilflytterrate til Assens kommune og byen Køng / Gummerup falder - Hvorfor gå imod positive strømninger til små landområder/ lokalsamfund.

Vi er en gruppe forældre, der gerne vil investere vores lokale kræfter og tage del i en, i forvejen skøn og veletableret skole, og som ser skolen som et godt og trygt sted for vores børn – Hvorfor vil man dog lukke det?

Vores håb er at det ikke kun er os, der kan se, hvor værdifuldt det er at videreføre skolen, både for børnene, deres forældre og alle de andre der har valgt at bo her i lokalområdet og som støtter op, på alle de forskellige måder de nu gør.

Vores håb er at I, der sidder med den sidste beslutning, også kan se, hvor værdifuldt det er for så mange mennesker her i vores lokalområde, at Huset Gummerup består.

Jeg giver med min underskrift Louise Dégas tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.