Nye Mennesker på forsiden af Gaffa

_DSC5564.jpg "Nye Mennesker" vil på forsiden af Gaffa, og vi indsamler derfor 6.500 underskrifter.

"Nye Mennesker" er ophavskvinderne bag nummeret "Vi Siger Det Bare" der er en statistisk gennemgang af Gaffa´s forsider over en 14-årige periode - et nummer der har skabt en hel del debat på Sociale Medier, hvor videoen til nummeret sammenlagt er blevet vist næsten 60.000 gange. Bandet har på baggrund af singlen fået lov til at interviewe GAFFA's nye kvindelige chefredaktør (Sidsel Thomasson), bl.a. om muligheden for selv at komme på forsiden. Sidsel har indvilliget i at overveje dette, hvis det lykkes "Nye Mennesker" at indsamle 6.500 underskrifter.

Når du skriver under, er du først og fremmest med til at støtte "Nye Mennesker" på vejen mod deres livsdrøm (at komme på forsiden af Gaffa), men du er også med til at gøre opmærksom på underrepræsentationen af kvinder i musikbranchen samt det faktum at kvinder i musikbranchen er blevet (og måske stadig bliver) fremstillet og markedsført som sexobjekter.

Ved at underskrive giver jeg Nye Mennesker tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.