Nu indebærer "så utåleligt som muligt" også fængsling af ikke kriminelle!

Tidligt om morgenen den 4. april blev 8 kristne iranere, uden varsel, hentet på Kærshovedgård af politiet og ført i varetægtsfængsel i Ellebækfængslet ved Sandholm.

Der sidder de stadig.

De er ikke kriminelle, men flygtninge, der ikke tør rejse hjem til Iran, der er deres fædreland, fordi de ved det kommer til, at koste dem livet.

Hensigten er at motivere dem til frivilligt, at rejse tilbage til deres hjemland. Ingen af dem vil skrive under på, at de vil rejse frivilligt, hjem til det land, der ikke vil anerkende, at de er kristne. Der er ikke religionsfrihed i et muslismsk regeret land.

Det er uforståeligt, at Danmark fængsler fredelige mennesker, med et stort traume i sindet, men uden at have gjort noget kriminelt.

I udsendelsen af Anders Agger, der er vist i DR TV "Indefra - Kærshovedgård" - har Anders Agger en af de nu fængslede i bilen, og han fortæller, at han ikke kan rejse hjem, selv om han gerne vil, fordi han ved det vil koste ham livet.                          (udsendelsen kan ses på DR 1) link herunder.

I samme udsendelse står Inger Støjberg frem og understreger, at det skal være så utåleligt som muligt, at være udvist af Danmark.

Nu indebærer "så utåleligt som muligt altså også et langt fængselsophold.

Kan Danmark være det bekendt?

På forhånd tak for din underskrift.