NEJ til indefrysning af feriepenge

UDBETAL VORES FERIEPENGE!!!

Ferie, der er op-tjent i perioden fra den 1. september 2019 til den 31. august 2020, "indefryses", og kan ikke afholdes eller udbetales, før lønmodtageren forlader arbejdsmarkedet. Det svarer til, at man med den nuværende ferieordning udbetaler det sidste års optjente ferie, når man forlader arbejdsmarkedet.”

“Det vil få store konsekvenser for samfundsøkonomien og for arbejdsgivernes likviditet, hvis lønmodtagerne skal have mulighed for at afholde eller få udbetalt ferie for op til ti uger på ét år. Derfor indføres en overgangsordning, som sikrer, at feriemønsteret i den nuværende ferieordning så vidt muligt opretholdes i overgangsåret samtidig med, at lønmodtagerne bevarer deres ret til den ferie, de har optjent.”

“...arbejdsgiverne undgår at udbetale op til ti ugers ferie på ét enkelt år.”

“Der oprettes en særlig fond, "Lønmodtagernes Fond for Tilgodehavende Feriemidler" (fonden), der får til opgave at forvalte og administrere tilgodehavende feriemidler, som er de midler, der er "indefrosne".”

UDBETAL VORES FERIEPENGE!!!