Nej til bøder for at bade i Københavns Kanal

havnen_er_din.jpgKøbenhavns Kanal har undergået en stor og meget positiv forvandling. Fra Refshaleøen over Bryggen og Bølgen ned til Frederiksbrygge ser man Københavnere i alle aldre nyde sommeren og det rene vand. Et syn der er ret unik for en Europæisk hovedstad og som er med til at gøre København til en unik turistoplevelse. Langs havnen er det blevet bygget mange boliger og for mange er vandet en særlig grund til, at de har valgt at bo netop der.

Dette billede af København er fortid snart, medmindre vi i fællesskab råber op og får ændret reglerne. Rundt omkring i havnen står der skilte om badning forbudt. Ingen har overholdt det og det bør antyde, at ingen er interesseret i en sådan regel. Bøder bør være forbeholdt dem der svømmer over kanalen, svømmer ved havnebussens anløb og andre åbenlyse dumheder. Problemet er at fra næste år, er det planen at Københavns Kommune vil pålægge bøder i omegnen af 1400 kr, hvis man bader langs bryggerne. Konsekvensen er at friheden til at nyde vandet og livet i havnen vil blive voldsomt reduceret. Det er et udtryk for overformynderi og mangel på tillid.

Jeg skriver under på denne underskriftindsamling for at gøre København Kommune opmærksom på, at jeg ikke ønsker bøder i Københavns Havn langs havnekajen og bryggerne. Jeg betragter det at bade i havnen som en frihed, der er med til at give livskvalitet. En livskvalitet jeg ønsker at bevare.

Ved at underskrive giver jeg Martin Kruse tilladelse til at videregive min underskrift til dem, der har myndighed på dette område.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.