Nej til at ændre navn på Kvindemuseet

Kvinder i historien har været et manglende kapitel i mange historiebøger. Det samme gør sig gældende i forhold til repræsentationen af kvinder på andre museer i Danmark.

Denne underskriftsindsamling er sat i gang af 10 feminister med forskelligt politisk tilhørsforhold, men et fælles ønske om at bevare navnet på Kvindemuseet.
Kvindemuseet i Aarhus er det første museum i verden, hvor kvinders historie, kultur, sprog, fællesskab og kampe blev omdrejningspunktet. Der er uendelig mange forskningsområder omkring kvindelivet der fortsat fortjener opmærksomhed og som både vi, vores børn, vores børnebørn og vores børnebørns børnebørn har brug for, at få viden om. At reducere kvinder til et koncept, en identitet eller en kønsrolle vil underkende den virkelighed kvinder oplever hver eneste dag af vores liv. Kampen for manglende rettigheder i alle livets forhold er stadig en realitet for kvinder i hele verden – også i Danmark. Vi opfordrer Kvindemuseet til at bibeholde navnet ”Kvindemuseet” så kvinder fortsat har et sted at søge oplysninger om de kvinder der har taget kampene for kvinder før os! "The Women Are The Ones Who Write The History Of The World! There Has To Be A Women’s Museum In Every Country Of This World”. Shirin Ebadi, winner of Nobel Peace Prize (2003), official godmother of IAWM"

Jeg giver med min underskrift Jeanne Toxværd tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.