Nej tak til nyt ghetto-blokbyggeri i Hundige

byggeri.pngGrundejerforeningen Greve Strand er kraftig modstander af de planlagte byggerier med høj byggetæthed omkring Hundige station, hvor den nuværende pendler parkering forsvinder.

Vi mener ikke, at endnu et massivt blokbyggeri med 280 små lejeboliger i Hundige vil bidrage til mere tryghed. Byggerier med høj byggetæthed bliver ofte til et ghettobyggeri. Det viser alle erfaringer - fra udlandet, fra resten af Danmark og fra Greve kommune. Og det har vi nok af i Hundige!

Politikerne har i den seneste tid ofte proklameret, at der arbejdes for at gøre Hundige-området mere trygt. Så det er uforståeligt, hvorfor et flertal i byrådet - ledet af Pernille Bechmann - ønsker endnu et billigt massivt blokbyggeri med små lejeboliger. Det er på tide, at byrådspolitikerne begynder at tænke langsigtet, så vi får en kommune i bedre balance. Det ville klæde byrådspolitikkerne at lytte til Greves borgere og inddrager vores bekymringer, inden der vedtages langsigtede projekter, som sætter dybe spor i et område i 30-40-50 år. Vi frygter en gentagelse af den fejlslagne proces omkring strandvejslokalplanen, som blev vedtaget med smallest muligt flertal og på trods af lokal massiv modstand.

Vi er bekymret for Hundiges fremtid!

Hvis du også er bekymret over byggeriet så skriv under på underskriftsindsamlingen.

Du kan også sende dine indsigelser til kommunen her:plan@greve.dk.

Bestyrelsen, Grundejerforeningen Greve Strand

Ved spørgsmål kontakt:Pommergaard_@hotmail.com

Grundejerforeningen Greve Strand.    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Grundejerforeningen Greve Strand. tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.