Nej tak til luksusferiepark i Ry

Firmaet Panteon fra Skanderborg og det multinationale ferieparkfirma Landal ønsker at bygge en luksusferiepark i Ry på det tidligere Holmes camping, som ligger naturskønt ned til Gudenå/Gudensø.
Antallet af overnattende gæster forventes at 100.000 årligt. Ry er en meget afgrænset stationsby, som har trafikale begrænsning pga. søer, bebyggelse og jernbaneoverskæringer. Vejene mellem byens to jernbaneoverskæringer er ofte overbelastede, især i sommerperioden, hvor Ry i forvejen huser mange turister pga. byens naturskønne beliggenhed. Denne naturperle bør bevares for eftertiden og ikke bare forbruges af luksusturister med behov for ekstraordinære naturoplevelser på MTB og surfbords.
Nedslidning af naturen vil have katastrofale virkninger på områdets klima, natur og biodiversitet og vil være svært at genoprette for de kommende generationer.

Jeg giver med min underskrift Kirsten Vang Nielsen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.