Nej Tak, til Kæmpe Vindmøller i Ilbro Enge

Hjørring Kommune ønsker at opstille 6-7 kæmpe vindmøller med en højde optil 173meter.

Disse kæmpe vindmøller skal stå i Ilbro Enge, som ikke har mange naboer og en motorvej ganske tæt på, så det lyder som en fin placering, man har dog glemt at det er i et helt unikt naturområde, en naturperle, med flere sjældne arter fx spidssnudet frø, flagermus og rødglente.

Dertil er Ilbro enge et lavbundsområde, regeringen har d. 4-10-2021 indgået et bredt forlig at netop denne type område, dette betyder at regerings holdning er at man ikke bør bygge i disse områder.

Hjørring Kommune går direkte mod en dette forlig.

Vi håber på opbakning, så vi kan få stoppet projektet inden vi får ødelagt vores unikke natur. Vi skal heller ikke glemme at det kommer til at koste borgerne i Hjørring kommune penge, da el-nettet skal udvides for at kunne transportere den strøm møllerne vil lave. Dette er ikke mølleopsætter der skal betale med elselskabet og i sidste ende forbrugeren som får en højere elpris.

Ønskes mere info kan man kontakte ”Foreningen mod kæmpe vindmøller ved Ilbro enge”

Jesper V. Jensen, formand for "Foreningen mod kæmpe vindmøller ved Ilbro enge"    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Jesper V. Jensen, formand for "Foreningen mod kæmpe vindmøller ved Ilbro enge" tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.