Nej tak til forårs SFO i Mariagerfjord Kommune

Jeg er blevet gjort opmærksom på at kommunen nu igen vil forsøge at indføre forårs SFO for de kommende skolebørn. Vi kæmpede kampen for 3 år siden hvor vi vandt og kommunen ikke indførte det. Som jeg forstår det gør de det for at spare penge, så vores børn skal ind og gå i SFO de sidste måneder af deres børnehavetid. Der følger IKKE personale med fra børnehaven og normeringen i SFO er en helt anden end den er i børnehaven. Og forældrebetalingen er den samme. Der findes flere steder en sådan løsning, og jeg er sikker på det kan fungere, men at lave det på baggrund af en besparelse kan jeg ikke lide, hvis man lavede det for børnenes skyld og for at de kunne komme derhen hvor de senere skal gå og med en kendt voksen, så var det en helt anden snak.

Jeg laver denne underskriftindsamling så vi kan stå sammen og fortælle kommunen at vores børn ikke skal 'snydes for' den sidste tid i børnehaven. Sidst var det sådan at børnene skulle sendes til den SFO der hørte til den kommuneskole der ligger i deres skoledistrikt. Det var underordnet hvilken skole de skulle gå på.

Hvis det her bliver vedtaget, så er det en SKAL ting, vi kan ikke vælge det fra. Jeg håber alle vil hjælpe til og skrive under, så vores børn kan få lov at blive i børnehave indtil de skal i skole, der er ingen grund til at de skal i SFO før tid. Og det gælder ikke kun dem med de ældste børn, men også dem med de yngste, de bliver også de ældste en dag.

Den skal være skrevet under senest fredag morgen.

Trine Vels - Forælder i Børnegården Houvej    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Trine Vels - Forælder i Børnegården Houvej tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.