Nej tak til budgetbesparelser på børneområdet i Silkeborg kommune

Med din underskrift siger du nej til besparelser på institutions- og skoleområdet i Silkeborg kommune.

Silkeborg byråd skal forhandle budgetopfølgning for resten af 2022 efter sommerferien og der er stramninger på menuen.

Der er forslag om at spare 9 mio kr. på institutioner og dagplejere og 20 mio kr. på skoleområdet! Det skal diskuteres i udvalg i starten af august og der skal stemmes om forslag d. 29. august.

Alle kommunens serviceområder er sat til at skulle spare 2%. Det er også kendt som grønthøstermetoden, hvor der ikke vurderes på de enkelte områder.

På byrådsmødet i juni blev det besluttet at spare 5 mio kr. på børnene. Penge som skulle gå til at løfte normeringerne. Det blev besluttet i 2019 at tilføre 5 mio kr. om året til at løfte normeringerne. Det holdt så kun 2 år... Dermed er der risiko for at kommunen sparer hele 14 mio kr. på de mindste I 2022!

I 2024 træder loven om minimumsnormeringer i kraft. 1 voksen til 3 børn i vuggestuer og 1 voksen til 6 børn i børnehaver. Hvordan vil Silkeborg kommune nå dette mål hvis ikke de starter nu?

Den seneste vilkårsundersøgelse fra pædagogernes fagforening, BUPL, som blev offentliggjort i efteråret, viser at mens én vuggestuepædagog gennemsnitligt var alene med 8,9 børn, var én børnehavepædagog gennemsnitligt alene med 17,4 børn i Silkeborg kommune!

Skriv under og sig nej til forringelser af vores børns hverdag.

Marie-Louise R. W. Hansen, HvorErDerEnVoksen - Silkeborg    Kontakt forfatteren af dette andragende

Jeg giver med min underskrift Marie-Louise R. W. Hansen, HvorErDerEnVoksen - Silkeborg tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.

Bemærk venligst at du ikke kan bekræfte din underskrift ved at svare på denne meddelelse.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )